Waarom eten alleen kleine vissen stukje brood als aas en geen karpers?

Als ik vis en ik doe klein stukje brood aan het haakje vang ik altijd kleine visjes. Als een karper bij mijn aas zwemt, eet hij het dan niet op? Ziet een karper het niet of wil een karper alleen veeel brood?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb in het verleden wel eens karpers gevangen met brood. Een karper heeft er echter wel een handje van, om het brood van de haak te zuigen ipv er in te bijten. Zorg dus voor stevige stukken brood. Laatst de koikarpers in de vijver van een vriendin wezen voeren. Ging oa brood de vijver in. De karpers smulden er van. Toegevoegd na 1 minuut: nog even een tip, voor als je karpers wil vangen: frolic hondenbrokken werken prima als karperaas. de brokken blijven prima aan de haak zitten en hebben een onweerstaanbare geur voor de karpers.

Karpers eten zeker wel brood. Ik zag een keer tijdens vissen dat mensen brood in het water hadden gegooi en evenlater zag ik daar allemaal gespartel en toenik beter keek zag ik allemaal karpers bij het brood

Je kunt ook kleine stukjes halfgaar gekookte aardappel aan de haak doen. Het gaat er niet makkelijk vanaf en karpers bijten daar wel in.

ze zijn groter?!maar ja, ze eten ook iets anders

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100