Is dit een goede oefening voor een 14-jarige?

http://www.youtube.com/watch?v=OkBX5hvzEug

Deze oefening berust op 2 keer een oefening van 4 min, en dat elke 2 dagen. Nu word er gezegt dat er dan ook vet word verbrand in die 48 uur.

Ik heb hier 2 vragen over:

Is dit geen onzin? Het ziet er uit als een goede oefening, maar werkt dat 48 uur doorverbranden wel?

Is dit verantwoord voor een 14-jarige?

De extra info komt van een andere site

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wel verantwoordelijk is, is wat eerder naar bed ...
Kimath
12 jaar geleden
Mensen die niet lang genoeg slapen, hebben meer moeite met vet verbranden en grotere kans om dik te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scholen hebben al vrij hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:P

Antwoorden (3)

Er word amper vet verbrand in die 4 minuten. Vet verbrand je pas na 5 minuten van inspanning (uit mn hoofd). Activiteiten die korter duren dan 5 minuten draaien op andere energie systemen dan vet verbranding.

Als je als 14 jarige vet wilt verbranden (cq. afvallen) moet je de volgende 2 dingen goed begrijpen.
1. Alles wat er niet ingaat hoef je ook niet te verbranden (minder eten is nog steeds het effectiefst bij afvallen).
2. Doe vooral dingen die je leuk vind, dit soort oefeningen zijn veel moeilijker vol te houden (en ook veel zwaarder want de focus ligt echt op afvallen) dan bijvoorbeeld voetballen, tennissen of een andere sport die je leuk vind.

Mijn advies zou zijn om dus een dieet te volgen + een leuke sport uit te zoeken waarin veel lichamelijke activiteit zit. 10x effectiever dan het volgen van dit soort oefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk niet dat het goed is voor een 14 jarige want dan ben je wel erg jong!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK ben zelf ook 14 en denk dat als je het miss iets minder lang of zo doet moet kunne