Wat kan ik tijdens het sporten als beste om mijn enkel doen om deze te verstevigen?

Met name tijdens dansen, maar ook andere sporten, voel ik een steek als ik neerkom. Het is niet zo dat ik omzwik, maar mijn enkelbanden zijn niet stevig genoeg om de klap goed op te vangen. Wat kan ik gebruiken om te verstevigen en waar krijg ik dat? En wordt het misschien vergoed door de verzekering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

je kan bij kruitvat,etos enz. een brace kopen, dat geeft een goede steun bij het sporten.
kosten zo,n 10 euro, en nee, je moet dat zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Intapen met sporttape. Werkt bij mij beter als een enkelbandje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AantAl sessies fysiotherapie doen om gerichte spierversterking te doen, misschien wat coordinatie training daarbij. Tapen helpt heel goed. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd tapen is het beste.. Heb net m'n enkelbanden gescheurd, en loop nu al vier weken met tape om m'n enkel, perfecte steun. Kan bijna alles weer doen met m'n enkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt goed! Is dat dan echt plaktape? Zoals een pleister? Want dat lijkt me toch niet zo prettig als je dat steeds moet vervangen. Of plakt het niet? En kun je het hergebruiken? Wat voor merk heb je en waar heb je het gekocht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het plakt wel, zoals als een pleister. Het rekt mee, dus dat is ideaal. Dat van mij is in het ziekenhuis gedaan, dus dat merk weet ik niet. Maar heb intussen zelf van hansaplast een rolletje gekocht.. Wat je kunt doen tegen het plakken is bv een dun laagje stof om je enkel doen en dan het tape erom, dan gaat het er wat makkelijker af. Helaas kun je het niet weet gebruiken, of je moet het weer heel netjes op kunne rollen, maar denk niet dat dat lukt...
Ik heb zelf tape dat om de 2 weken moet worden vervangen, ter ondersteuning van de enkel, maar zoals jij aangeeft gebruik je het alleen voor het sporten, dus dan zou ik het wel elke keer vervangen. Succes