Verbrand je echt 1000kcal met een uurtje zumba??!!

Ik doe zelf aan zumba maar verbrand je echt wel zoveel?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5K

Antwoorden (4)

Dat is bijna onmogelijk. Gemiddeld krijg je zo'n 2000 kcal per dag (dus 24 uur) binnen, en dan zou je met 1 uur zumba dus de helft al verbranden (!). Je zal met zumba ongetwijfeld veel verbranden, hoeveel weet ik niet precies en is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen lichaamsgewicht, maar zeker geen 1000 kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel;))
Ja, hoeveel kun je afvallen met Zumba? Het antwoord is: veel! Universiteiten in Amerika hebben berekend dat je door het intensief beoefenen van Zumba tot 1.000 caloriën per uur kunt verbranden. Het grote verschil met de traditionele manier van sporten is dat Zumba dans en fitmess combineert. Je hebt plezier in je "workout" en hebt niet het idee met een saaie training bezig te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die af willen vallen laten zich maar al te graag wat wijsmaken. Sneu hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar er staat calorieën, dat is toch iets anders dan kilocalorieën....?? Dus misschien geen 1000kcl maar 1000 calorieën.
Echt onzin. Deed zelf aan Zumba en zo zwaar is het helemaal niet.
Het wordt zwaar overschat!0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dan had je, of een slechte lerares, of je deed niet goed mee, ik doe het ook en onze groep komt altijd nat van het zweet de zaal weer uit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt ook aan je conditie, ik vond het zelf ook helemaal niet zwaar, maar ik heb een goede conditie. Als je geen conditie hebt en net begint met sporten is het logisch dat je kapot bent na een les. Daarnaast zweet de een meer dan een ander.
Nee dat kan niet. En je zegt een uurtje, maar is de praktijk ben je niet een heel uur bezig. Ik doe zelf ook aan zumba en de eerste 10minuten is de warming up, dan de dansjes, die we eerst rustig uitgelegd krijgen en dan doen we de dansjes en op het einde de cooling down van 5 min. Ik heb het eens bijgehouden en was een keer 20min. van de hele les echt intensief bezig. Tussendoor moet de muziek ook wel eend verwisseld worden of hebben we even tijd om te drinken, wanneer je dus ook weer niks doet.