Erica Terpstra wil in 2028 de olympische spelen graag naar Nederland halen.

Zij schat de kans dat dit gaat lukken erg hoog in.

Wat vind jij: de spelen in Nederland, ja of nee?
(Uiteraard onderbouwd)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou het fantastisch vinden als ze hier in slagen, maar de kans op het daadwerkelijke succes schat ik niet heel erg hoog in.
Het EK voetbal in 2000 liep fantastisch, maar vergeet niet dat dat ten eerste een kleinschaliger evenement is dan de Olympische Spelen en ten tweede hebben we het samen georganiseerd met België en voor zover ik begrepen heb is het plan de OS alleen te organiseren.

Mijn steun hebben ze, maar nogmaals: Nederland is hier te klein voor en dat zal het IOC ook wel vinden vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik ga altijd van het tegenovergestelde uit als iemand iets verteld met een politieke loopbaan, dan valt het nooit tegen. Nee dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst zien, dan geloven.

Het organiseren van het Europees Kampioenschap voetbal in 2000, samen met België, is trouwens goed gelukt, dus misschien is er hoop.

Voorlopig zeg ik "nee".
14 jaar geleden
Nee, ik wil het ook eerst zien en dan pas geloven.

Toegevoegd op 28-05-2009 02:44:15
Olypische spelen is een grote gebeurtenis, moet speciaal georganiseerd worden. Ik denk dat het allemaal niet gaat lukken. Nederland is ook maar een klein landje in verhouding met de vorige landen waar de spelen zijn gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik bedenk hoeveel dat gaat kosten en van wiens belastinggeld dat betaald moet gaan worden zeg ik: "nee, liever niet!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoewel de sport een heel belangrijk onderdeel uitmaakt van ons leven, zou ik een ander land de eer gunnen.
Er is tegenwoordig véél te véél geld gemoeid, wat wél met prestige maar níks met prestatie te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...

Lijkt me een goed plan...

100 jaar naar de Olympische spelen in Amsterdam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er huiverig voor. Poen, poen, poen, poen. Lopen we niet naast onze schoenen en de neus in de lucht door zoiets te willen. Is er wel echt sprake van een sportief hoogtepunt?
Het komt mij voor als een prestige-object. Dat vind ik absoluut onnodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de Olympische Spelen zijn gewoon is een fantastisch spektakel, en als dat in Nederland gehouden kan worden is dat gewoon prachtig! En al die publiciteit is ook goed neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, laten we ons liever met iets belangrijkere dingen bezighouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die CJL;

Dan is er nog bijna twintig jaar tijd om te bedenken hoe die Spelen een sportief, maatschappelijk en economisch succes kunnen worden. Ik zeg; laat maar komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het niet onmogelijk Nederland is best rijk en ligt redelijk centraal we hebben goede sporters en wij hebben het pas 1 keer mogen doen dus

ik denk misschien de kans is even groot wel of niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch vet leuk als de olympische spelen in Nederland komen en precies weer naar 100 jaar. Ik zou zeker gaan kijken bij wedstrijden! Laat maar komen dus!

hier nog wat informatie over de plannen.