Waarom bestaat er geen apekooi-vereniging of club??

Het leukste van de basisschool was altijd de laatste gymles voor de vakantie(s). Dan ging je met de klas apekooi spelen!! Zelf op de middelbare een paar keer voor elkaar gekregen!! Deze vraag draag ik al jaren bij me? en daaropvolgend, word apekooi ook in competitieverband gespeeld?? Het WK apekooi??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richt er een op zou ik zeggen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das een goeie vraag! +
Dat is altijd super ja, met de hele klas en dan zorgen dat je je nek niet breekt over één of andere bank ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het denk ik vergelijken met parcour maar of daar clubs van zijn weet ik niet.
en parcour is voornamelijk buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vroeg Theo Maassen zich ook af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me niet herinneren dat het een wedstrijd was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij was het tikkertje en je mag niet met je voeten op de grond komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richt er een op ik hou er ook van ( bijna 16 :p)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee, lijkt me niet.. maar als je wat begint.. IK DOE MEE!!

Het beste antwoord

Er is vorig jaar in Nijmegen een apenkooivereniging opgericht met de naam 'Bokito'. Dit was geïnitieerd door een paar studenten van de plaatselijke klimmuurvereniging. Ik ben zelf bij de eerste training geweest en dat was erg leuk om weer een keer te doen, maar ik ben daarna niet meer geweest. De vereniging heeft twee jaar bestaan en is daarna weer opgeheven bij gebrek aan belangstelling. Op het moment zijn er bij mijn weten geen verenigingen meer die apenkooien als hoofdactiviteit hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb mij even suf gezocht op het internet, maar nee: er is niets! Wel wat eenmalige evenementen en studentenclubs met die naam, maar geen apenkooiclub (tegenwoordig met de tussen "n").
Ik denk dus dat je zelf aan de slag moet om iets op te richten! Op internet en de reacties hier te zien, lijkt er genoeg belangstelling te zijn. En competities? Waarom niet? Wie wordt de Aap van Nederland?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek je je suf op internet...en pats! krijg je zomaar een anonieme min. Heel erg flauw, en omdat je je toch suf gezocht hebt, krijg je van mij een dikke + !!
Die zijn er helaas niet. Vond het zelf ook altijd leuk die laatste les voor de vakantie. In het noorden is er wel een grote hal die Apekooi heet. Dit is een grote ruimte met klimtoestellen waar je op kunt klimmen en door bepaalde dingen heen moet kruipen en rollen en met glijbanen. Maar dit is niet zoals bij gym dat je elkaar moet tikken.