Ja, dat staat in de cao voor Profvoetballers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij een gewoon bedrijf werkzaam bent en je raakt in je vrije tijd geblesseerd als amateurvoetballer, waardoor je tijdelijk niet kunt werken, dan word je gewoon doorbetaald. D.w.z. je zit dan tijdelijk in de ZW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikke niet, maar ik doe het dan ook niet als beroep.

Als jij bij een bedrijf werkt en je wordt ziek, dan krijg je toch ook doorbetaald? Hetzelfde geldt voor professionele voetballers.

Ook sommige amateurs krijgen naast hun normale werk bij hun voetbalclub betaald.
Een vriend van mij heeft die mazzel, hij lag er vorig jaar bijna het hele seizoen uit en heeft toch gewoon doorbetaald gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
altijd op het wk en ek krijgen alle spelers evenveel

de 3e keeper van oranje krijgt evenveel als robben die er 6 inschiet