Wie weet er een adres voor gratis stukjes bont?

Dit wordt gebruikt voor het binden van vliegen voor de vliegvisserij.
Stukjes huid met daarop nog haar.
Bijvoorbeeld van konijn, haas, hert of eekhoorn.
Maar ook andere dieren mogen.

Misschien weet iemand een adres waar ze stukjes over houden van kleding fabricage oid?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook vogelhuiden zijn welkom.
Maar wel met de veren er nog aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zielig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ kruimeltaart konijnen en herten worden bij mij weten echt niet alleen geschoten voor de vacht hoor. In ons land zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruimeltaart: het meeste bont komt uit de pelsdierhouderij, niet van het schieten van dieren.

Het beste antwoord

Misschien kan je op marktplaats iets gratis og voor een prikkie kopen. een oude bontmuts of zo, ik neem aan dat je maar kleine stukjes nodig hebt en er geen hele muts aan hoeft te hangen ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
En het klinkt morbide, maar langs de snelweg liggen zat dooie vogels en andere beesten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Weet niet of je ze ook voor het vliegbinden wilt gebruiken?
Maar misschien kun je bij een poelier of slager/slachthuis in wild wat kunt krijgen. Of misschien bij een nertsen houder ofzo. Ik denk niet dat er verder veel bruikbare spullen gratis te krijgen zijn.
Ik zit niet echt in het vliegbinden en heb geen idee of deze site goedkoop is maar hier hebben ze vrij veel keuze vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die webshop ken ik.
De meesten trouwens.
Helaas heb ik met deze niet de beste ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee jammer, hoop dat je nog wat nuttigere antwoorden krijgt dan.