Wat zijn buik en rugspier oefeningen die je in een kleine ruimte kan doen?ik ben vrachtwagenchauffeur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

De beste oefening om dan te doen is deze liggende oefening die je buik en rugspieren traint (let erop dat het niet pijn gaat doen): Lig plat op je buik, je hele lichaam ligt tegen de grond. Leg je handen onder je kin, span je lage rugspieren aan en lift je borstkas ongeveer 30 graden van de grond. Houd deze positie even vast en laat je langzaam zakken.

Wat je niet moet doen: buikspieroefeningen met je knieën aan een kant. Bij deze oefening draai je je ruggengraat en belast je deze onnodig.

Een handige oefening voor achter je stuur, die je perfect kunt doen zonder van je stoel te hoeven: Ga rechtop zitten in een stevige stoel zonder armleuningen. Pak de hoeken van de stoel vast net voor je heupen. Terwijl je jezelf ondersteunt met je handen, trek je langzaam je knieën op richting je borstkas. Adem uit, houdt vast en laat je knieën langzaam zakken.

Leg je benen op een stoel of houd ze in de lucht, dit maakt je ‘normale’ buikspieroefening wat zwaarder en meer effectief. Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en leg je onderbenen horizontaal op een stoel. Zorg dat je bovenbenen in een rechte hoek zijn met je onderbenen. Span je buikspieren aan en lift je bovenlichaam ongeveer 30 graden van de vloer. Houd even vast en laat langzaam zakken. Wil je deze oefening zwaarder maken, houd dan je benen rechtop in de lucht. Deze oefening is effectiever dan de traditionele sit up.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wil je eht dan IN de vrachtwagen gaan doen?
Crunches zijn heel goed voor je buikspieren(als je weinig vet rondom je buin hebt) en vergen weinig ruimte.
Voor je rug is er echt niks behalve wat strek oefening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Recht op achter het stuur ,tijdens rijden buik in ,sta je stil ,zonder steun vh stuur handen op zitting benen (knieën )omhoog .om n om n tegelijk .stoel nr achter ,handen achter hoofd nr voren n ja terug:) enz .op puntje stoel handen achter hoofd romp draaien . En ja op een hard bed of naast de auto op de rug ,benenen in n uit en opdrukken .succes