hoeveel clubs degraderen dit jaar uit de eerste divisie?

Zijn dat per definitie de laatste twee, of hebben die middels promotie-degradatie wedstrijden nog een kans aan het eind van het seizoen?

Toegevoegd na 17 uur:
Graag met een bronvermelding want ik kan dat nergens vinden. De 3 antwoorden die er nu al zijn kloppen niet met elkaar, dus zonder bronvermelding heb ik daar niet zoveel aan...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb mijn antwoord uitgebreid, hopelijk is het nu duidelijk;).

Het beste antwoord

Er kunnen 2 ploegen degraderen, maar dit is afhankelijk van de clubs in de Topklasse. Als zij liever niet willen promoveren naar de Jupiler League, blijft in ieder geval 1 van de 2 ploegen in de Jupiler League. Willen de kampioenen van beide Topklassen (zaterdag&zondag) allebei niet promoveren, dan degradeert er niemand.

Toegevoegd na 9 uur:
Okee dan, hierbij ook mijn bronnen. Eerstgenoemde is de regeling tussen Topklasse/Hoofdklasse, 2e is tussen JL en Topklasse:).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank.

Andere antwoorden (2)

iig 1 en 2 moeten nacompetitie spelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nummer laatst ( 18 ) degradeert uit de jupiler league,
De nummers 16 en 17 spelen nacompetitie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als van eredivisie naar Jupiler League.