Als bij voetbal de bal nog in de lucht hangt , achter de lijn in het doel , en hij wordt er door een verdediger uit getrapt , is het dan doelpunt ?

EK 2012 Oekraine - Engeland +- 62 ste minuut.

Oekraine schiet een bal in het doel , maar een engelse verdediger schopt de bal er weer uit , terwijl de bal nog in de lucht hangt dus de bal raakt de grond in het doel niet .

Volgens de officiële regels ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
5.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was een zuiver doelpunt van oekraine
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ochjee, was het echt een zuiver doelpunt net van de Oekraïne? Dan faalt de UEFA toch behoorlijk met die lijnrechters...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de 5e en 6e man. Die noem je inderdaad geen lijnrechters, maar die bedoelde ik wel ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Falende actie...

Antwoorden (3)

Ja, dan is het een doelpunt. De bal hoeft niet per se de grond te raken. Zodra de bal volledig, met de nadruk op volledig, de doellijn gepasseerd is, is het een geldig doelpunt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zie, uit de officiele spelregels van de KNVB:

Doelpunt
Een doelpunt is gescoord, wanneer de bal geheel en al over de doellijn tussen de
doelpalen en onder de doellat is gegaan, mits er geen overtreding van de spelregels
is gemaakt door de partij die scoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dit is een doelpunt, zodra de bal over de doellijn is gekomen word het geteld als doelpunt.
de bal hoeft de grond niet te raken. soms word een bal zo diep in het net getrapt dat hij achter in het doel op het net blijft liggen ( en dus ook de grond niet raakt) ook dan is het een doelpunt.

de regel is gewoon zodra hij over de lijn is geweest telt ie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jazeker.
Ook als de keeper te ver naar achteren staat dus dan is de bal over de lijn. Hij hoeft dan niet te stuiteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarom lopen de lijnrechters mee ter hoogte van de doellijn en kunnen dan zien of de bal erover gaat. De scheidsrechter gaat dan ook van hun mening af.