wat is beter, 1x of 2x per dag trainen

is het beter om in 1x bijv een uur krachttraining te doen, of kan je beter 2x een half uur doen. Het gaat puur om krachttraining die je thuis kunt doen, op de grond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke vraag ik denk dat ik het antwoord weet

Het beste antwoord

2 keer half uur, let wel dat er minimaal 36 uur rust moet zitten tussen je trainingen (de 2x half uur = 1 x trainen). Probeer in de rust tussen de twee halve uren rustig op adem te komen, maar net niet zo dat je volledig hersteld bent, zo bouw je het uithoudingsvermogen ook nog eens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik pak zelf altijd 45 minuten voor een krachttraining. Maar dan wel een warming up van 15 minuten. Zo ben ik altijd een uurtje zoet. Je kunt best een uur krachttraining doen hoor.

Zolang je tussen de setjes en tussen de verschillende toestellen of oefeningen door maar voldoende rust neem. Je kunt in je setjes bijvoorbeeld iets zwaarder pakken dan je gewend bent, en langer rust nemen tussen je reps. Dus 2 of zelfs 3 minuten.

Dan zou ik ook 2 dagen inlassen om je lichaam rust te gunnen. Wat je nu doet (elke dag trainen) heeft niet zoveel zin, als je lichaam tussendoor niet de tijd en rust krijgt om te herstellen. Las dus een rustdag in, zo versterkt je juist het effect van je training.

En natuurlijk voeding. Niet vergeten....

Heel veel train plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen 1 keer per dag en dan word je te moe
een uurtje ofzo dat is beter want dan kan je uitrusten maar als je klaar bent met sporten en je honger hebt
iets gezonds eten want anders heb je voor niks gesport..........................