Hoeveel dagen en hoeveel minuten is genoeg om je buik droog te trainen met cardio?

Hoeveel dagen per week ? En welke cardio apparatuur moet ik pakken en hoeveel minuten om me buik droog te trainen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Dat is eigenlijk geheel afhankelijk van hoeveel "buik" je momenteel hebt natuurlijk, en wat je conditie momenteel is. Maar laat ik er even van uitgaan dat je een redelijk platte buik hebt, maar nog geen blokjes, en dus nog niet droog.

3 tot 4x per week cardio moet voldoende zijn, niet overdrijven natuurlijk. Om de dag (doe ik zelf altijd) omdat je lichaam ook moet rusten, anders krijg je die blokjes nog niet.

Je zou eventueel wat krachtraining erbij kunnen doen, zoals bijvoorbeeld squatten of luches. Dit zijn been oefeningen, maar indien technisch goed uitgevoerd, zeer effectief voor het wasbordje ;-)

Tot slot is natuurlijk je voeding ook heel belangrijk. Zorg voor voldoende eiwitten, eet 6x per dag (kleinere maaltijdjes) en niet vet. Zoek balans tussen vlees en vis (of vervangers) en vul eventueel aan met supplementen.

Succes ermee!

Toegevoegd na 36 seconden:
Ow, en uurtje per dag, is voldoende!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het maakt overigens ook niet uit welk apparaat je pakt. Alhoewel de side stepper wel een sterke is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een half uurtje hardlopen per dag in combinatie met gezond eten geeft ook al binnen een maand resultaat.

gezond eten is dan inderdaad voldoende eiwitten, weinig koolhydraten (deze houden vocht vast en maken dik) en genoeg groente en fruit.

een goede oefening om erbij te doen ..
toegevoegd als bron ;) doe dit elke avond en ochtend zo lang als je kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ligt aan je vetpercentage.
Als je dik bent zal je meer moeten trainen (relatief veel cardio) maar wel altijd in combinatie met krachttraining om dat dan je verbranding zo hoog mogelijk is.
Je vetpercentage moet onder de 12% zitten. Dit kan je (als je een wat luxere sportschool hebt daar laten meten) anders kan je naar de diëtiste gaan oid.