Hoeveel verbruikt een kart?

Ik ging laatst karten en reed toen twee heats, twee keer in dezelfde kart. De tweede keer voelde de kart lichter en ik dacht, kan dit komen doordat er gewoon brandstof is verbruikt en dus het gewicht minder is geworden, of verbruikt een kart zo weinig dat dat niet het geval kan zijn en het gewoon gewenning is?

(Ik kart vaker dus ik wist ook bij de 1e keer hoe het zou voelen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan was het vast geen loodvrije benzine ;-)

Het beste antwoord

Een kart verbruikt naar gewicht erg veel omdat er altijd vol gas mee wordt gereden en er geen aanpassing van het motortoerental naar gewenst vermogen aanwezig is (er is 1 versnelling). Minder brandstof zou kunnen, al is dit op het gewicht van de kart + bestuurder niet zoveel. Een warme motor en banden zal veel meer uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar voelt hij daardoor ook lichter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij reageert makkelijker op het gas, de remmen werken beter en bochten kun je makkelijker nemen. Dat lijkt allemaal hetzelfde alsof je in een lichtere kart rijdt. Misschien is dat het?