Ik wil dumbells kopen.. maar wat is het goede gewicht?

Ik wil als cadeau dumbells geven maar ze zijn best duur.. En ik weet niet welk gewicht ik moet nemen.. wie heeft hier ervaring mee? Of kan je die dingen ook nog zelfmaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.9K

Het beste antwoord

Dumbels zijn inderdaad erg duur. Ik zou ervoor kiezen om de basis te geven die zijn vaak in setjes te kopen en bevatten 2 dumbels met losse gewichten van 2/1/0,5 kg. dus 7kg per dumbel. Dan kan diegene zelf nog losse gewichten kopen die je aan de dumbel kan toevoegen.

De dumbels zet je dan als het ware zelf in elkaar zodat je zelf het gewicht kan aanpassen wat je nodig hebt.

Deze setjes zijn te koop bij sportwinkels als Daka / Perry sport.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn vader heeft op z'n werk gewoon 3 metalen stukken aan elkaar gelast en dan plakband eroverheen. 2x2kg en de 'stok' 1kg dus 5kg. Natuurlijk kan je ook in een winkel kopen, bijvoorbeeld Scapino. Veel geluk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is de persoon aan wie je het wilt geven? Als het een volwassen persoon is zou ik zeggen 6 tot 8 kilo minimaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zo afhankelijk van de persoon, en de leeftijd, en fitheid van die persoon. Is het een meisje, dan zou ik tussen de 0.5 en 2 kg pakken, dat is zwaar genoeg. Als het een vrouw is, kan je tussen de 2 en 5 kg pakken. (ook wel weer een beetje afhankelijk wat je ermee wilt gaan doen)

Als de persoon een jongen, of een man is, kan je gerust een paar kilo bij doen. Ik heb zelf dumbells liggen hier, waar je gewichten bij en af kunt halen, beginnend bij 5 kilo, en eindigend bij 20. Deze zijn inderdaad aardig wat duurder.

Hier vind je de zogenaamde "vaste" dumbells, de prijs varieert maar begint goedkoop (5 euro ongeveer). Nogmaals, heel afhankelijk van het gewicht, en soort wat je neemt.

http://www.blueblizz.com/fitness/krachttraining/dumbells/vaste-dumbbells/

Dure verstelbare dumbells.
http://www.blueblizz.com/fitness/krachttraining/dumbells/verstelbare-dumbbells/

Dan kan je natuurlijk ook nog op marktplaats kijken ofzo. Soms doet iemand ze weg, en heb je ze nog goedkoper. (nooit geld over maken zonder een product eerst in handen te hebben!)

Succes ermee, hoop dat je wat vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op kijkshop is een set van 2 dumbells met 19 kilo van losse schijven heb die set zelf ook en is niks mis mee!

25 euro kost die set