hoe kan ik me het beste motiveren om zin te krijgen in sporten

Ik skeeler nu al 2 jaar en ik heb de zo bijna elke straat, fietspad en weg gezien van de omgeving. Dat vindt ik nog niet zo erg maar nu heb ik er moeite mee om zin in te krijgen om daadwerkelijk op die skates te stappen.
En ook heb ik er na een half uurtje geen zin meer in ( een kleine dip).
Maar als ik niet skate krijg ik een hele grote schuld gevoel
Hoe overwin ik die sippe dipjes nou??
HELP

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (9)

Een idee om de skates alleen een keer in het weekend te gebruiken en nu eens te kiezen voor een andere sport? Gewoon voor de afwisseling? Sportschool, hardlopen, zwemmen...

Of formeer een groepje mede-enthousiatelingen van het skaten en ga met elkaar. Gezellig en motiverend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet meer leuk vind om te doen zou je kunnen overwegen is om een andere activiteit te doen. Ga bijvoorbeeld is fietsen in plaats van skaten, of hardlopen. Wat afwisseling kan al helpen bij je motivatie probleem. Ook moet jij voor jezelf helder hebben waarom je ook alweer ging skaten, doe je het omdat je het leuk vind om te doen, of om af te vallen, of om een betere conditie te krijgen. Het is weer even zoeken naar die innerlijke kracht, die iedereen in zich heeft. Maar ga zeker niet tegen je zin in van alles doen wat dat alleen maar leiden tot negatieve emoties en ervaringen en dat is ook niet wat je wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je als afwisseling gaan schaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals anderen ook al schreven;
Ga met meer mensen skeeleren.
Spreek van te voren een dag in het weekend en een avond door de week af.
Zo krijg je vanzelf een groter groepje, en dat maakt 't veel leuker.

Als je skeeleren gewoon niet leuk meer vind, tja dan zul je een andere hobby/sport moeten zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afwisseling van routes, onderweg een stop maken voor wat leuks, of jezelf belonen na afloop met wat leuks of lekkers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lat niet te hoog leggen voor jezelf. Niet te streng zijn voor jezelf. Neem je voor om een half uurtje te skeeleren en als het langer wordt, dan is dat mooi! Ga jezelf niet dwingen om langer te skeeleren.

Misschien een keertje de bus of de trein pakken naar een plaats verderop en daar de omgeving verkennen?

Of doe inderdaad tijdelijk iets anders. Misschien iets waar je nog nooit aan gedacht hebt (kan verfrissend zijn en heel leuk), dansen ofzo of boksen. Ik noem maar wat.
13 jaar geleden
Sporten is goed voor je, je valt er door af. En verbrand afvalstoffen in je lichaam. Onthoud dat goed: Dat sporten gezond is. & Als je skeeleren zat bent, probeer dan andere sporten. Misschien ben je wel gek op hockey, volleybal of iets anders dergelijks...

Vaak krijgen kinderen blije emoties van sporten en helpt hun sport zijn of haar verdriet weg te werken...

Ook kun je jezelf motiveren, door te zeggen: 'Eerst sporten, dan dat lekkere snoepje'.

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een ander sport. Ik heb op mn ouwe dag (ik ben een ouwe rot van 57) de bodyjam ontdekt.

Je kunt op you tube zien wat dat is. Elke keer na dertien weken komt er een nieuwe release. Bodyjam 50 bodyjam 51 etc.

In het begin ging ik achteraan staan, omdat ik het nog nooit had gedaan. Maar na een aantal weken ging het steeds beter en nu ben ik een jaar bezig en kan het hardstikke goed. Het is zelfs zo dat ik bij een nieuwe release na 4 weken denk: er mag wel weer een nieuwe komen. Haha dan word t weer wat saaier. Gelukkig doet de degene die de les doet dan dingen van eerdere bodyjams ertussen, waardoor het niet meer saai word

Het is echt zooooooooo leuk

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe Tai Chi wandelen fietsen en fitness. Waarom één sport? tai Chi is makkelijk vol te houden omdat je veel dingen merkt in je algehele lichamelijke en geesteloijke gezondheid, plus dta de bewegingen mooi zijn en het je helpt in het hier en nu te blijven, maar dat ff terzijde... door meerdere dingen te doen vblijft het ook leuk en is het ook geen ramp als je eens wat overslaat. Niet zo streng voor jezelf zijn, zolang het namelijk leuk is jhou je er zin in. Als het een verplichting wordt, is nietsl euk meer