Op 15e met judo beginnen

Ik ben 14, en begin Mei word ik 15. Heeft het zin om op deze leeftijd met judo te beginnen? En als ik dan begin, kom ik in een groep met leeftijdsgenoten die ongeveer op het zelfde niveau (band) zijn als ik ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (5)

Tuurlijk kan dat. Ik ben 16 en heb een paar jaar geleden op judo gezeten. Toen ik 8 was ofzo. Ja je komt bij leeftijdsgenoten in een groep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan je nu beginnen, je komt zeker weten bij leeftijdsgenoten en de kans is groot dat ze hetzelfde niveau hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
[Lijkt me geen probleem, de kans om het tot Olympisch kampioen te brengen, lijkt me alleen n stuk kleiner, maar dat is ook geen noodzakelijk doel.
Wat die leeftijdsgenoten betreft, als die er te weinig zijn op de club, wat let je om je vrienden uit te dagen om mee te doen.
succes en vooral veel plezier
anneliez
13 jaar geleden
Je kunt op (bijna) elke leeftijd beginnen met judo. Vanaf 6 tot 60 jaar zeg maar (mits je verder gezond bent).

Op bv universiteiten beginnen ook studenten (ik indertijd ook met 18 jaar) met zelfverdediging of judo, dus met de witte band, als beginners. Die zijn 18 of 19 jaar dan.

Zoals anderen al schreven...dan zul je waarschijnlijk geen olympisch kampioen meer worden, maar ook zonder topniveau blijft het een goede sport voor je. Eigenlijk zelfs beter want juist op top niveau is het blessure risico het grootst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jahoor als je het leuk vin dan wel