Heb ik kans op rugklachten in de toekomst?

Ik ben van beroep steigerbouwer, dus je zou dus denken: Ja, natuurlijk heb je kans op rugklachten!
Het klinkt voor mezelf ook als een erg domme vraag.
Maar luister en huiver!

Ik heb 8 jaar geleden een keer gek gedaan met voetbal, klemde een panna balletje tussen mijn benen en deed een handstand om zo de bal in het doel te werpen. Ik zette zoveel kracht met mijn benen dar mijn onderste ruggenwervel uit de het gewricht schoot. (uit het gewricht? uit de kom? uit z'n verband?)
In ieder geval, ik ben ermee naar de dokter geweest destijds aangezien bij ongeveer 3 cm verder naar buiten staat als de rest van mijn wervels.

De dokter heeft gezegd dat mijn spieren dus automatisch opvangen en dat het net zo sterk word als te voren.
Hij kon hem op dat moment terug kraken, maar ik zou dan kans hebben op blijvend letsel.

Ik heb vrijwel nooit vast van mijn rug, hoogstens een beetje spierpijn van mijn werk. Nooit van mijn wervels of zenuwen ofzo, maar toch zit het mij nog steeds dwars aangezien hij zo veel verder naar buiten steekt als de rest.

Any thoughts please?

J.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oei, spelfouten :$. Kan de originele tekst dus niet bewerkt worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Ik denk dat het goed is dat je er toch weer even naar laat kijken!
Het verbaast mij dat die arts je daar zomaar mee door liet lopen. Onze rug is een sterk, maar ook kwetsbaar deel en heel belangrijk deel van ons lichaam. Als daar iets mee fout gaat kan dat ook goed fout gaan! Laat op z'n minst foto's maken en laat ernaar kijken door een specialist in de wervelkolom!!

Klopt het dat je in België woont? Ik heb een link toegevoegd van een osteopaat in België. Misschien kan je er wat mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal je al wel verteld zijn, maar let er echt op; verstandig tillen!

Verder zou ik inderdaad een foto laten maken en aan de hand daarvan eens overleggen of een bezoekje aan de osteopaat of manueel therapeut verantwoord en zinvol zou kunnen zijn.

En inderdaad (zoals de dokter al aangaf) je rug lenig en sterk houden maar dat gaat waarschijnlijk vanzelf in de steigerbouw!