Wat is de juiste manier om squats te doen?

Ik vond een leuke App op mijn telefoon waarmee je langzaam maar zeker het aantal squats wat je doet kan opbouwen! Ik vroeg me alleen af wat de juiste manier is om dit te doen in verband met eventuele blessures/beschadiging van mijn knieen of het een of ander.

Weet jij het antwoord?

/2500

Op YouTube staan erg veel filmpjes over fitnessoefeningen! Succes!

Dit kan met en zonder gewicht. Doe je het met een gewicht, let er dan zeer goed op dat je je rug recht houdt en naar voren blijft kijken! Gebruik dan bij voorkeur een barbell die je op je schouders legt (met een handdoek om de stang gewikkeld, of een stok isolatieschuim dat je om buizen kan doen) Voor de oefening zelf zet je je voeten op schouderbreedte en buig je langzaam door je knieen. Houdt hierbij aan dat je knieen niet voor je tenen uit mogen steken (du je kont naar achteren en je schouders boven je voeten houden, denk aan de rechte rug) en zak niet verder dan tot het punt waarop knieen een hoek van 90 graden maken (bovenbenen bijna horizontaal, dus niet helemaal met je billen naar je hakken) en je knieen worden niet overbelast. Ik doe het zelf op deze manier met 150 kilo en weeg zelf 75 en heb nergens last van, maar bouw het op en probeer niet teveel te tillen voordat je techniek goed is. Pak een gewicht waarmee je makkelijk 15 squats kan den. Kun je dit niet zonder gewicht, dan eerst oefenen tot je er 15 kan voordat je gewichten gebruikt. Veel succes!

Bronnen:
http://www.bodybuilding.com/exercises/deta...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100