Hoe ver is het mogelijk om bij kogelstoten de kogel te stoten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Het wereldrecord bij de mannen is 23,12 meter door Randy Barnes.
En dat al sinds 1990

kogelstoten (outdoor) 23,12 m (WR) 20 mei 1990 in Westwood

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kogelstoten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het wereldrecord voor mannen staat op 23.12 meter.

vooralsnog denk ik dus dat verder niet kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nederlandse record staat op 21,62 door rutger smith. En bij de vrouwen 18,87 door corrie de bruin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe natuurlijk zo ver als iemand de kogel kan stoten.

Het wereldrecord bij mannen is 23 meter en 12 centimeter en staat op naam van: Randy Barnes
Het wereldrecord bij vrouwen is 22 meter en 63 centimeter en staat op naam van Natalja Lisovskaja.

Dit lijkt hetzelfde maar, hierbij moet wel rekening worden gehouden met het feit dat de zwaarte van de kogel afhangt van de gewichtsklasse en sekse. De gewichten lopen uiteen van 1 kilogram tot en met 7,26 kilogram.