Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe wordt je een prof. tennisser?

ik wil graag prof. tennisser worden.ik wil eigenlijk weten waar je moet beginnen om echt prof. en internationaal te worden.

Toegevoegd na 11 minuten:
ik krijg al 2 jaar lessen en speel wedstrijden maar ik wil meer dan lessen krijgen en normale wedstrijden spelen. volgend mij moet je gescout worden. maar ik weet niet waar je daarvoor moet zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tennis
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Lid worden van een vereniging. Leren spelen en dan maar heel veel oefenen tot je zo goed bent dat je wedstrijden kunt spelen en dan steeds beter worden

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je echt goed bent gaat dat snel in het rond en dan komt er van zelf iemand die je dan scout.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Hoe kan ik beginnen als professioneel tennisser?
Een vraag die de ITF (Internationale Tennis Federatie) iedere dag via honderden e-mails wordt gesteld. Voor diegene die de droom en capaciteit hebben om professioneel te tennissen, volgt hier de uitleg.

Professioneel tennis begint bij ITF Future of ITF Satellite toernooien. Sommige Satellite toernooien hebben geen open kwalificatie, hier word je alleen toegelaten op basis van je ATP of WTA ranking. Dus let erop dat het Satellite toernooi een open kwalificatie heeft.

Wanneer je eenmaal ATP of WTA punten (punten voor de wereldranglijst) hebt verdiend, kun je je inschrijven voor de Challenger toernooien. Toelating in hun kwalificatietoernooi is gebaseerd op jouw ATP of WTA ranking. Dus sommige spelers worden niet toegelaten, omdat hun ranking niet hoog genoeg is. De ATP en WTA heeft een uitgebreidde database waarmee ze de sterkte van een toernooi kan bepalen.
Heb je nog meer punten en een hogere ranking dan worden de toernooien die je mag spelen steeds groter en punten die je kunt verdienen steeds meer (geld ook).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via de vereniging kan je aangemeld worden bij de Tennisbond voor extra lessen. Je zult dagelijks moeten gaan trainen. En als je dan aanbevolen wordt om door te gaan, kan je een poging wagen met bv. challenger tournooien.
Je moet zonder meer veel tournooien spelen en winnen, zodat je een A speler wordt.

Bij de tennisbond is exacte info te bekomen.
De KNLTB.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding