Hoe zijn de Olympische Winterspelen eigenlijk begonnen?

Ik dacht eens aan de Olympische Zomerspelen en de Winterspelen, maar hoe is de Olympische Winterspelen eigenlijk begonnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

In 1921 stemde het Internationaal Olympisch Comité in met het houden van een Semaine des Sports d'Hiver ("Internationale Wintersportweek") in 1924 in het kader van de Olympische Spelen, die dat jaar in Parijs zouden worden gehouden.
Deze internationale wintersportweek in Chamonix, aan de voet van de Mont Blanc, was een groot succes.

Er werd besloten dat dit voortaan elke vier jaar los van de Zomerspelen zou worden georganiseerd. Daarmee werd deze wintersportweek de Ie Olympische Winterspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Olympische Zomerspelen waren er al jaren voordat de Olympische Winterspelen werden georganiseerd. Men vond de Winterspelen maar onzin en het duurde tot 1924 Voordat de eerste echte Winterspelen werden gehouden. In eerste instantie werden deze spelen een wintersportweek genoemd, maar toen bleek dat deze week een enorm succes was werd het achteraf Olympische Winterspelen genoemd. Men besloot toen dat de organisator van de Zomerspelen ook de Winterspelen mocht organiseren. Omdat dit niet altijd mogelijk was vanwege het klimaat werd dit na de Tweede Wereldoorlog veranderd. De Olympische Zomerspelen en Winterspelen worden nu door verschillende Landen georganiseerd.