Moet je al je spiergroepen trainen?

Ik wil alleen m’n buikspieren een beetje trainen (niet overdreven), en wil liever mijn armen, benen etc zo houden zoals het is. Kan dit? Of moet ik alle spiergroepen trainen als ik aan 1 begin. Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Met welk doel wil je je buikspieren trainen? Het is wel aan te raden om je hele lijf te trainen, voor spierbehoud op latere leeftijd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Spieren kweken, fitness
Ritsuka
5 jaar geleden
Wil je zichtbare buikspieren hebben? Dat is vooral een kwestie van voeding. Je vetpercentage moet laag genoeg zijn om je buikspieren zichtbaar te maken.

Antwoorden (2)

jazeker kan dit je kan alleen oefeningen doen voor je buikspieren zonder problemen.
hier een link waar wat oefeningen staan voor je buikspieren .
voorbeeld: https://www.leukafvallen.nl/12-buikspieroefeningen-thuis-supersnel-platte-buik/
voorbeeld 2: https://buikspierkwartier.nl/buikspieroefeningen-voor-thuis
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt je buikspieren lokaal trainen. Je zult hierdoor sterkere buikspieren krijgen. Maar...is het je doel om buikvet te verliezen dan heeft het geen zin om lokaal je buik te trainen! Je kunt lichaamsvet namelijk niet op specifieke plaatsen weg trainen. In dat geval is cardio of full-body krachttraining aan te raden. Hieronder even wat achtergronden over hoe je een sixpack kunt krijgen.