Wat zijn leuke oefeningen om amateur-boksers te laten doen?

Ik moet een uur lang lesgeven in boksen. Weet iemand nog leuke ideeën om de leerlingen (+- 15 jongeren) te laten doen? Ik heb al bedacht dat we gaan beginnen met touwtjespringen. Ik moet nog een aantal oefeningen bedenken waarbij ook hun conditie op de proef gesteld wordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (2)

Als super-amateur denk ik dat boksers-in-spe sterk moeten worden in hun armen.
Dan zou ik denken aan opdrukken op de grond, optrekken aan een klimwand, als je die tot je beschikking hebt, trainen met gewichten.
Oefeningen die ze twee aan twee moeten doen: trekken, duwen.
Verder is het voetenwerk van belang, dus lopen, hinkelen, rennen op de plaats met de knieen hoog enz.
En uiteraard touwtje springen.
Ik verzin maar wat hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar boks je kan ik ook komen doen heb er al een vraag van gesteld reageer please :-)