T/m vorige week hebben ze er inderdaad niet mee gereden.
De teambaas gaf de volgende reden: "Het was een moeilijke beslissing in Australië of we er wel of niet mee zouden rijden. Uiteindelijk kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat het risico dat KERS met zich mee bracht te groot was voor de geringe tijdwinst die het in Melbourne opleverde. Op andere circuits zijn de voordelen duidelijker en groter. We gebruikten het systeem op vrijdag en dat verliep zonder problemen. Puur op basis van een gebrek aan kilometers met KERS was ons vertrouwen laag. Dat is veranderd. We hebben alle componenten geïnspecteerd en hebben een veel beter gevoel bij KERS.”

De kwalificatie, dit weekend, hebben ze wél met KERS gereden. Volgens Red Bull rijder Vettel was het gebruik van KERS zelfs de reden dat hij pole had bemachtigd.

Gedurende de race heeft Vettel tot de tweede pitstop gebruik gemaakt van KERS.
Daarover zei hij: "Dat ging niet helemaal volgens plan. Ik kon maar af en toe mijn KERS gebruiken, maar gelukkig zijn we ook zonder nog iets sneller dan de rest. We moeten hier wel aan gaan werken, maar ik maak mij daar geen zorgen over. De jongens weten dat we progressie moeten blijven boeken."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze hebben het dit weekend niet gebruikt, i.v.m. betrouwbaarheidsproblemen.

Ze hebben het in de training vóór de race nog wel gebruikt, en toen werkte het prima. Maar toch is besloten het uit de auto te halen voor deze race.

http://www.f1today.nl/20110408/red-bull-racing-nog-onbeslist-over-verdere-gebruik-van-kers.html