Als een stier wint bij het stierenvechten, mag hij dan blijven leven?

En mag hij met pensioen?

Toegevoegd na 2 dagen:
Mij werd, door een (wijlen) goede vriend, en een spanjefiel, die mij probeerde over te halen om zo'n gevecht te bezoeken, wijsgemaakt dat, als een stier wint, hij met pensioen mocht en hij zijn verdere leven zeer goed behandelt werd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
7.4K
Kimath
13 jaar geleden
Volgens mij overleven die dieren het nooit :(
Ze worden vaak gedrogeerd of verzwakt, dat ze nooit zouden kunnen winnen.

Antwoorden (5)

Een stier gaat altijd dood, tijdens het gevecht steekt de matadero stokken met ijzeren punten waar gif op zit in hem. Meestal overleeft hij dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stier wint niet.
Als het echt uit de hand loopt, dan komen er helpers in de arena die de stierenvechter in veiligheid brengen. En daarna mag de stier alsnog naar de slacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de stier het lugubere spel wint dan wordt hij alsnog na het spel afgemaakt. Maar er zijn wel stichtingen die de dieren een pensioen bieden dan mogen ze op een rustige weide hun dagen slijten.
maar ik weet niet hoe ze aan de stieren komen misschien kopen ze de dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de maximale lengte van een stierengevecht wordt overschreden (voor de voorbereiding op de dood (de faena, uitgevoerd met de rode doek) en de doodsteek tezamen heeft een matador 10 minuten) klinkt een trompetsignaal.

Heeft de matador de stier dan nog niet gedood, dan klinkt er na drie minuten een tweede signaal (aviso of waarschuwing). Na het derde signaal dienen de matador en zijn assistenten de ring te verlaten. De stier wordt de arena uitgeleid en in de buitenstallen alsnog, door het slagersmes gedood.

Hier vind je een uitgebreide omschrijving van de regels en gebruiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stierenvechten

http://www.animalfrontline.nl/stieren/stieren.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stier gaat jammer genoeg altijd dood