Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een sportschool je abonnement stilzwijgend verlengen?

Ik hoorde laatst van iemand dat dit niet meer mag bij telefoonabonnementen en dus waarschijnlijk ook niet meer bij sportscholen. Is dit zo en moeten ze je op de hoogte stellen als het abonnement afloopt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
665

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sportscholen mogen abonnementen nog tot 1 januari 2012 stilzwijgend verlengen. Daarna wordt een nieuwe wet van kracht die dit verbiedt. Telefoonabonnementen vallen onder een andere wet (de Telecomwet) en mogen na stilzwijgende verlenging worden opgezegd met 1 maand opzegtermijn. Die wet is nu al van kracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ligt eraan wat voor abonnement je hebt afgesloten,
hierin staat duidelijk in of het echt een jaarabonnement is wat na een jaar stopt (wat je dan zelf moet aanvragen) of niet en dus elke keer verlengd wordt tot jij iets doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de regels van mijn abonnement doorgelezen van de sportschool en hier wordt gezegd dat het wel mag.

Ik heb trouwens een jaar geleden bik het vak Recht geleerd hoe je een jaarabonnement kan opzeggen, maar dit ben ik helaas vergeten xD maar als je echt wil stoppen, kan dat dus wel, zolang je maar de juiste regels kent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding