welke gel of homeopatisch middel-tinctuur...werkt het beste tegen patellapeesonsteking?

Ik gebruikte reeds arnica,valkruid,traumeel,wijnruit,smeerwortel,flexium-gel,moerasspiralli,voltaren-gel,madeliefje,duivelsklauw,selenium,silicium....WAT IS ER NOG? WAT IS ER BETER?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Antwoorden (4)

Vervelend probleem. Rust houden en niet te zwaar belasten. Eventueel operatie, maar dat help ook niet altijd.
Misschien een homeopatische arts raadplegen,of met de specialist orthopedie contacten.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al Spiroflor van VSM geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt alle goede dingen reeds gebruikt en heeft dat niet geholpen dan is er ergens een probleem.
Een goede natuurarts kan het je wel vertellen
Hij ziet het lichaam als een geheel en een kwaal als het gevolg van wat anders.
Misschien heb je een verstoring van je energiebanen, misschien kom je een bepaalde mineraal te kort.
Moeilijk zo te zeggen, met selenium en selicium had het nu over moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat me raden ; het heeft allemaal niet geholpen ?
Als je gelooft in homeopathie zou het in theorie allemaal kunnen werken, als je er niet in gelooft kun je beter stoppen je geld er aan uit te geven.

Patellapeesontsteking is een overbelasting van de knie, die in enkele gevallen operatief behandeld kan worden, maar lang niet altijd. Soms helpt bij peesontstekingen injecties met corticosteroiden ; ik heb daar bij mijn armen en polsen altijd veel baat bij gehad. Er zijn echter ook mensen die daar weer mordicus tegen zijn ; geen idee waarom eigenlijk, omdat ze bij mij 100 % geholpen hebben tot nu toe.

De onsteking zelf zit binnen in de knie, in de pees, dus geen (homeopatisch) druppeltje of zalfje dat daar iets mee kan. De pijn is ook lastig te bestrijden, omdat er voortdurend druk op staat. Rust is nog altijd het beste, maarja, je knie echt laten rusten is natuurlijk geen sinecure. Ik ga er van uit dat je onder behandeling bent bij een huisarts of ortopeed ? Ik denk dat je langs die weg toch nuttiger informatie over mogelijke behandelwijzen kunt krijgen. Is er al eens een MRI-scan gemaakt om te zien of er niet toch ergens een botpunt uitsteekt ? Daar kun je namelijk ook vreselijke pijn aan hebben.

Verder de knie niet belasten, zeker geen rare draaibewegingen proberen te maken, en proberen te rusten zoveel je kan. Uiteindelijk gáát het over, maar het kan erg lang duren en steeds weer even terug komen. Ik ben zelf toevallig erg bevattelijk voor peesontstekingen, dus ook die knie is nu en dan aan de beurt, en het is gewoon oervervelend, vooral omdat het zo veel pijn doet. En er is niet echt veel kruid tegen gewassen, helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen een ding wil ik toch even kwijt aan je, mijn schoondochter had ook een pees-schede ontsteking, al 4 maanden, op den duur kon ze geen eens meer een kopje koffie vasthouden, maar het werk moest door(eigen zaak)En een maand rusten zat er niet in.
Stemmen in mijn hoofd vertelde mij dat ik haar kon helpen.
Ik moest op een bepaalde manier haar hand en arm vasthouden, vrijwel direct daarna voelde ik een tinteling door mijn handen trekken.
Zelf voelde ze een sterke warmte door haar zieke arm gaan.
Na 5 min. stopte ik ,de warmte ging weg en ook de pijn!!!
De arm was genezen!!!
Medisch gezien onmogelijk. spiritueel gewoon wel!!!Gewoon door gegaan met haar werk en nooit meer last van gehad. (nu al bijna 2 jaar)
Denk daar maar eens over na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat dat medisch onmogelijk is ; ik had vroeger een buurmeisje dat altijd mijn hoofdpijn kwam 'weghalen'; ook erg prettig. Hoe het precies werkt weet ik niet, als het maar werkt. Het grote nadeel is dat het geen betrouwbare geneeswijze is en dat het niet 100 % van de tijd werkt, en alleen bij kwalen die sowieso steeds in golfbewegingen komen en gaan - dat maakt dat ik niet zondermeer genoegen neem met een 'bovennatuurlijke' verklaring ; ik denk dat er nog een hoop onontgonnen terrein ligt op dit gebied. Het zou heel prettig en zelfs belangrijk zijn het mechanisme erachter te doorgronden, zodat we het nuttiger kunnen gebruiken en sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een peesschede ontsteking, die al maanden duurt, zonder verbetering ,kan je niet spreken van een golfbeweging, temeer dat het toen iedere dag alleen maar erger werd.
Je weet zelf wel dat deze kwaal niet zo maar weg gaat, het duurt weken ,vaak maanden.
Alleen nu binnen 5 min.
Dat je het niet begrijpt kan ik best inkomen ,ik begrijp het zelf niet eens, maar ontkennen kan je dit nooit!!!
En dit is wat jij nu doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ontstekingen komen en gaan, evenals mijn hoofdpijnen indertijd. Maar waar zie jij mij iets ontkennen dan ? Ik ontken niks, zeker niet dat het kan werken, allen dat het niet normaal zou zijn. Ik denk dat het heel normaal is en daarom uitgezocht moet worden hoe en waarom het werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij noemt het geen bovennatuurlijke verklaring, maar wetenschappelijk is het ook niet te verklaren.
Nogmaals wat is dan jouw verklaring?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er interacties mogelijk zijn tussen mensen, die een sterk effect hebben. Of dat een placebo-effect is (waar ook nog veel te weinig onderzoek naar is gedaan trouwens, maar er wordt aan gewerkt) of een nocebo-effect in het omgekeerde geval of iets anders weet ik niet. Daar bn ik wel benieuwd naar. Maar ik wil het niet zondermeer naar het rijk der fabelen verwijzen als er naar alle waarschijnlijkheid nog eens een goede verklaring voor komt. Al verwacht ik wel dat we het in die hoek moeten zoeken ; het placebo-effect, waardoor mensen in bepaalde situaties hun zelfhelend vermogen kunnen aanwenden. Helaas is dat proces totaal (nog) niet te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je uitleg.