(Hoe) kan ik sporten zonder mijn gekneusde rug te belasten?

Het is nu 4 dagen geleden dat ik mijn rug heb gekneusd en al die tijd heb ik amper bewogen uit angst mijn rug te veel te belasten.
Maar ik zou ondanks de pijn toch erg graag blijven sporten.
Normaal gesproken til ik gewichten, doe ik aan in-line skaten en touwtjespringen, naast de "gebruikelijke" oefeningen zoals sit- en push-ups.
Nu kan ik mijn armen amper bewegen, ik kan nog niet eens een kat optillen, rennen of springen schokt teveel door mijn rug en ik kan ook mijn rug niet buigen.
Ook kan ik niet langer dan een paar minuten zitten zonder iets in mijn rug te hebben.
Wat blijft er voor mij over om te doen zonder mijn rug teveel te belasten en het herstel tegen te werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij moet helemaal niets doen en naar een fysiotherapeut gaan en samen met hem/haar wat oefeningen doen.
Ik heb vorig jaar door een val van een ladder mijn onderrug en billen gekneusd. Ik ben toen niet naar de dokter gegaan en lekker gaan zwemmen. De volgende dag kon ik bijna niet meer lopen.
Heb toen 3 maanden lang 3 keer per week fysio gehad. Nu pas kan ik zeggen dat ik weer helemaal de oude ben.
Moraal van het verhaal is: ga niet zelf lopen kloten maar ga naar een fysio!
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie, allebei! Loenie, voorzichtig zijn is zo saai! En ik zal zeker naar de fysio gaan, lijkt me een goed idee...

Het beste antwoord

Je hebt niet voor niets pijn, jouw lichaam geeft een signaal af: Er is iets mis !!!

Dus dingen die je nu erg pijn doen, moet je niet doen.

Neem contact op met een arts of fysiotherapeut en overleg wat je het beste kan doen. Maar sporten zoals je gewend bent of in mindere mate zit er echt voorlopig niet in.
Belangrijk is wel om in beweging te blijven,omdat je anders helemaal stijf wordt, maar dingen die pijn doen moet je zo min mogelijk doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor het antwoord! +

Andere antwoorden (2)

Gaan zwemmen, dan overbelast je niets. En toch gebruik je alle spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou eens naar de dokter gaan voor advies, misschien sport je veel teveel en heb je gewoon even rust nodig