Zijn er bij volleyball gespecialiseerde spelers?

Want ze moeten toch altijd doordraaien? Dan heeft het toch geen zin om te specialiseren in één positie, zoals bijvoorbeeld middenaanvaller?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Elke volleyballer heeft zijn specialisme. Het klopt inderdaad dat je door moet draaien maar op het moment dat er geserveerd wordt, gaan de spelers naar hun eigen plek. Als bijvoorbeeld de midspeler is doorgedraaid en hij staat op rechtsvoor, dan gaat hij na de serve naar mid. Dit geldt ook voor de andere spelers. Alleen als je achter bent mag je niet naar voren om aan te vallen. Dan draai je achterin naar je plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe hoger je komt, hoe meer je je gaat specialiseren. Eerst draai je gewoon door, en kom je op alle plekken te staan, later ga je een systeem spelen (wat ik o.a. doe). Je gaat je meer richten op een positie in het veld. Je blijft doordraaien, maar na de service, ga je terug naar 'jouw plek'. Bijvoorbeeld ik sta midachter, en mijn plek is rechtsbuiten, ren ik daar na de service heen.