ik zit onder tafeltennis.. maar,is dat wel een echte sport?

ik heb tenminste nog nooit tafeltennisers op de olympische spelen gezien

Toegevoegd na 13 minuten:
of tenminste ONDER zeggen ze in het zuiden van nederland, zegt de rest OP tafeltennis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.7K

Antwoorden (8)

Ja, tafeltennis is gewoon een sport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel degelijk een echte sport! Je bent enorm intensief aan het bewegen en je kunt er behoorlijk van zweten na een partijtje spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja., okeee je kan wel zoveel bewegen maar ik ben nooit echt afgevallen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het afvallen bepaalt ook niet of het wel of niet een sport is. Als je wilt afvallen of een sport wilt beoefenen waar je door afvalt, zou je daar een nieuwe vraag over kunnen stellen :-)
Ja, het is een sport, en sinds 1988 ook een Olympische. Zie link

Wel grappig trouwens dat je "onder" tafeltennis zit. Bij ons zit je "op" een sport of club.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Ik vermoed dat de vragensteller uitde buurt van Eindhoven komt, daar is het heel normaal om het zo te zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja je zit ONDER tafeltennis...en ...nee,maar je zit in de buurt het is tilburg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zegt de rest van nederland dan OP tafeltennis???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgens mij wel hoor. Dat wil zeggen, ik zit niet op tafeltennis, maar wel op schaatsles en vroeger op turnen en blokfluitles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@tweetytwitter
Ik denk het wel, ik had nog nooit van 'onder' een sport zitten gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja... haha iedereen in het zuiden zegt ,onder voetbal,onder zwemmen en onder ballet om het zo maar te zeggen
anneliez
13 jaar geleden
Nee, niet iedereen in het zuiden, alleen in het oosten van Noord Brabant, vanaf Tilburg dus ongeveer, hier wordt het niet gebruikt, ik plaagde er mijn nichtjes in Eindhoven altijd mee, vandaar dat ik als eerste die plaats noemde
Tafeltennis is weldegelijk een sport, en ook nog een olympische hoor. Dus ja, het is een sport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De definitie van sport is een vaardigheidsspel waarbij je een doel moet bereiken waarbij je fysiek word getest en waarin middelen en regels zijn. Tafeltennis is een vaardigeidsspel en je doel is om zo snel mogelijk te winnen. Je moet bewegen, je hebt een tafel, een batje, een balletje en goede kleding nodig en er zijn regels. Het is dus een sport ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja da's een echte sport, met een Tafeltennisbond op internationaal niveau! Er bestaat natuurlijk ook 'ping-pong', maar da's weer wat anders....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker een echte sport. Hebben zelfs een nederlands kampioene gehad in de jaren '70 ' 80 o.a. WK EK
Bettine Vriesekoop.

Kijk eens op wikipedia Bettine Vriesekoop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankuwelmerci
Op tafeltennis. Een intensieve, maar mooie sport. Hard werken hoor. Heb het zelf niet verder gebracht dan regionale wedstrijden. Tot de pols niet meer wilde.

Ik heb Bettine Vriesekoop jarenlang gevolgd. Geweldig. Tegenwoordig woont ze met haar zoontje in Japan.

En van Wikipedia:
Olympische Spelen.
Sinds 1988 is tafeltennis een olympische sport. Tot en met de Olympische Spelen van 2004 werd gestreden in het enkelspel en dubbelspel. Vanaf Peking 2008 is het dubbelspel vervangen door de landenwedstrijd.