Hoe krijg je een mooi wasbordje zonder dat het er onnatuurlijk uit gaat zien?

Ik ben zelf al slank en ik let goed op mijn eten. Mijn bovenste buikspieren kan ik wel zien als ik ze aanspan. Echter de onderste 4 (nog) niet. Ik zou graag willen weten hoe ik het beste een mooi en natuurlijk wasbordje krijg. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Kimath
13 jaar geleden
Kijk eens op http://www.bodyrock.tv voor tips

Het beste antwoord

Ik train fitness, en eerlijk gezegd, krijg ik het al minimaal, van het trainen zelf. Bijvoorbeeld squatten. Nu denk je natuurlijk, das een beenoefening, maar zeer geschikt voor je buik, mits je dus de oefening correct uitvoert.

In principe, als je echt goed traint, hoef je niet eens echt je buik bij te trainen, maar dit is voor de vergevorderden onder ons.

Je kan het wat extra buikspieroefeningen doen, daar heb je er een heleboel van. Zo 2 of 3x per week. Het zal er niet zo snel "onnatuurlijk" uit gaan zien. Weet ook niet precies wat je daarmee bedoelt trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! Ik denk ook dat je door andere soort oefeningen je buikspieren kunt trainen. Ik zoek effectieve oefeningen die mij een mooie en natuurlijk gespierde buik opleveren. Met natuurlijk bedoel ik dat je het wel moet kunnen zien maar dat het er niet te getraind uit moet komen te zien. Ik wil namelijk niet aangezien worden als bodybuilder. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij bij al je oefeningen, ook bij de zit oefeningen bijvoorbeeld met dumbels ofzo, goed op je houding let, en telkens bewust je buikspieren aanspant, denk ik dat jij al een eind gaat komen. Ennuh, geen zorgen je zult niet zo snel voor een bodybuilder worden aangezien, mits je tussen de 80 of 150 kilo droog aan de haak weegt en een omvang hebt van 3 meter, en biceps van een halve meter ;-)))

Andere antwoorden (2)

Krijg je alleen voor elkaar met tot in den treuren cardio'en...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je geen rotzooi gebruikt ziet het er altijd natuurlijk uit. Voor de onderste buikspieren kun je plat op je rug liggen, een bal tussen je voeten houden en je benen gelijktijdig op en neer te laten gaan. Hou bovenaan even twee seconden vast en gecontroleerd naar beneden maar niet de grond raken. Dit is echt voor de onderste buikspieren.

Als je met elke oefening die je doet ook je buikspieren aanspant dan train je ze ook al mee.
Voor buikspieren die wat meer naar buiten komen moet je crunches enz. doen met gewicht, ik gebruik daar zelf tien kilo voor, niet meer. Dan voel je het goed.