Hoeveel cal moet je kwijt raken om een gram te verliezen

Als je af wil vallen hoeveel calorieën moet je kwijt raken om een gram te verliezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (2)

7700 Cal voor 1 Kilo.

Dus 7.7 Cal om 1 gram af te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote blaas heb jij !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koe? Dat is toch pas na de bevalling?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Er zijn ongeveer 7700 calorieën in een kilogram" Een kilogram water, brood, patat?
Normaliter is het de bedoeling om vet te verliezen als je wilt afvallen. Vet bevat zo'n 900 kCal per 100 gr. Je zou dan 9 kCal moeten gebruiken om 1 gr vet te verliezen. Doordat er aan dat vet water gebonden is en omdat het omzetten van vet in iets dat wel direct verbrandbaar is kom je uit op zo'n 700 kCal per 100 gr of dus 7 kCal per gram.
Maak je geen zorgen: dat water drink je er niet meteen de volgende dag bij, het is echt permanent weg.

(Als mensen het over calorieën hebben bedoelen ze praktisch altijd kilocalorieën, oftewel kCal. Dat is slordig en kan voor verwarring zorgen)