Nog steeds een laag spiergehalte na een maand fitness, is dit normaal ?

Ik ben begonnen met te fitnessen omdat ik toch af wilde van mijn love handles. Nu een maand later is het resultaat opmerkelijk.
Ik doe 3 trainingen per week : BBB (benen, billen, buik), spinnen en bodypumpen.
Ik doe alles op mijn tempo, dus ik overdrijf niet met gewichten e.d.

Nu ben ik helemaal niet dik, sommige vinden mij zelfs mager, maar ik heb van de week een bodyscan laten uitvoeren en ben hier echt van geschrokken.
Ik zou veel te weinig spieren hebben en veel te veel vet.
Ik eet naar mijn normen toch heel gezond (veel groenten, fruit, vis en weinig koolhydraten).
Niet het feit dat ik teveel vet heb stoort mij, maar het feit dat ik te weinig spieren heb.
Dat vet kan ik er wel aftrainen.
Ik loop soms ook nog eens 7 km in de week en dit zonder veel moeite...

Iemand goede raad ? Ik weiger shakes te drinken, want daar geloof ik niet in.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet je juist wel inspannen, er moeite voor doen, dan verbrand je vet en bouw je spieren op, eet je wel genoeg buiten het feit dat je gezond eet, dat is ook belangrijk voor de opbouw van spieren. Doe zowel cardio als krachttraining. Laat je begeleiden bij de sportschool, zij maken een goed schema voor je.
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom niet met zwaardere gewichten? Je wilt toch spiermassa opbouwen?
Die bodyscan zegt niks, ga maar eens goed naar de wc en doe dan opnieuw, scheelt zo een paar procent.
je zegt weinig koolhydraten, maar je eet fruit en groente, en (waarschijnlijk) magere vis. Dan heb je vooral koolhydraten.
Probeer meer eiwitten en vetten, en zwaardere gewichten te gebruiken.
En je hardlopen is top!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook TE weinig eten.
Maar het hierboven gegeven reactie zegt ook genoeg.
Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een maand sporten maakt niet dat u ineens veel meer spieren heeft. Daar is wel iets langere training voor nodig!
tinus1969
9 jaar geleden
Je noemt twee verschillende dingen: Afvallen en Spieropbouw. Mensne als Ritsuka kunnen je van alles vertellen over spieropbouw, mijn simpele constatering is dat sommige mensen moeiteloos spieren kweken en anderen niet bij dezelfde inspanning (ik heb bv ook geen aanleg om dikke krachtige spieren te kweken, maar juist dunne spieren geschikt voor duurwerk).
Mbt afvallen: Voorzover lichaamsactiviteit daar invloed op heeft, is dagelijkse activiteit (wandelen, fietsen) veel effectiever dan de sportschool.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je wilt meer spiermassa hebben, want je bent al mager zeg je.
Spieren kweken gaat inderdaad heel makkelijk voor sommige mensen, voor mij duurt het langer bij bovenlichaam, benen gaat aardig snel.

Het beste antwoord

Ik weet niet precies hoe jouw trainingsschema eruit ziet. Maar het lijkt me dat je vooral conditioneel zeer goed scoort. dit komt waarschijnlijk doordat je veel cardio trainingen doet. Lopen, bodyjump, spinnig zijn vooral gericht op het cardiovasculaire. Als je meer spiermassa wil moet je wat meer krachttrainingen doen met gewichten. Een aspect dat al te vaak wordt vergeten. Vraag aan de fitness of ze geen trainingsschema kunnen op stellen voor je beoogde doel. Tot slot is ook de hartslagzone waarin je traint belangrijk voor het bereiken van je doel. Trainen met de hartslagmeter en in de juiste zones zijn dus de boodschap. Mijn advies, laat je adviseren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hallo,

Ik ben geen dokter en zou dus het dus ook niet precies weten, maar wat betreft de shakes: Ze helpen wel echt maar of je het volhoudt is de vraag, ik hou gewoon van 2 lekkere boterhammen s'ochtends, een met pindakaas en de andere met 48+ kaas en als je dan op die shakes over moet stappen is het effe een dip. (minder energie) Dit is uit eigen ervaring dus misschien dat andere mensen zich wel heerlijk voelde na de shake. Probeer het eens zou ik zeggen!

PS: Probeer geen repen, vult totaal niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Waa helpen shakes voor? Voor spiermassa? Dat is onzin.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je moet je spieren gebruiken om spiermassa op te kunnen bouwen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die bodyscan, heb je die ook bij begin gemaakt?Dan zou je nu precies het verschil
van die paar weken moeten kunnen zien. Shakes zijn meestal eiwitten, deze zijn de bouwstenen voor spieren.
Ritsuka
9 jaar geleden
Een bak kwark geeft ook eiwitten, en veel goedkoper.
Eiwitten zijn inderdaad bouwstenen voor spieren, maar als jij shakes loopt te lurken terwijl je op de bank hangt, word het gewoon gebruikt voor vetopslag, omdat je niks doet.
Dit is erg normaal. Spieren hebben veel tijd nodig om op te bouwen. Als je genoeg en gezond eet, en dat combineert met fitness, zal dit na een tijd het gewenste effect geven. Shakes zijn niet nodig als je gezond genoeg eet!

Veel succes!!