Welke duursport kan ik beoefenen in plaats van hardlopen, door last van mijn schenen?

Ik was vroeger fanatiek hardloper, maar ik heb eervorige zomer mijn enkelbanden gescheurd. Na een langzame revalidatie van een half jaar weer gepoogd hard te gaan lopen.
Resultaat was overbelasting van mijn schenen en kuiten. Daarnaast houd ik het ook lang vol tijdens uitgaan wat ik 2x in de week deed in deze periode (urenlang dansend en springend, verdoofd van de alcohol me benen nog verder belasten)

Nu heb ik na professionele hulp toch langzaam aan weer wat kilometers kunnen hardlopen maar het gebeurd nog wel eens als ik een lange dag loop of een avond uitga dat ik er weer een paar dagen last van heb.

Welke duursport kan mijn hardlopen vervangen? Ik wil graag mijn benen aansterken zonder de impact op mijn benen die hardlopen met zich mee brengt? Ik zit te denken aan skeeleren, is dit een goeie vervanger? Andere suggesties zijn meer dan welkom!

Toegevoegd na 38 minuten:
TWEE VEREISTEN:
-Buiten sport of zaalsport, geen fitnessapparaat ofzo.
-Ik wil weer gaan hardlopen, dus het moet ten goede komen van mijn benen.. en dan ook het liefst enkels, schenen en kuiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.6K

Het beste antwoord

Bij skeeleren wordt je scheenbeen juist behoorlijk belast, omdat die spieren bij elke slag je lichaamsgewicht naar voren moeten trekken, daarnaast worden je kuiten ook vrij zwaar belast, omdat de schacht van de schoen je dwingt met gebogen knieën te staan. Ik raad je aan om te gaan mountainbiken, je kunt je er behoorlijk op uitleven en door de grote afwisseling in bewegingen krijgen de spieren tussendoor steeds voldoende gelegenheid om te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wielrennen of schaatsen heb je hele goede benen voir nodig maar je rent niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De elliptical crosstrainer in de sportschool. Met een ebook erbij heb je nog wat te lezen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker de "TWEE VEREISTEN" van de vragensteller niet goed gelezen -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het antwoord was al gegeven voordat de twee vereisten toegevoegd werden
Ik zou je aanraden eens een wielrenfiets te huren/lenen en daar eens mee aan de slag te gaan.
Het zal je verrassen hoe leuk dat is.

Veel training voor benen (alleen gebruik je andere spieren dan tijdens het hardlopen), en inderdaad ook duursport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwemmen lijkt me een goede optie... Of evt fietsen maar ik weet niet of dat goed lukt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel, helemaal als je het niet op zo'n apparaat in de sportschool doet, maar in een echt professioneel bootje ;-)
fietsen is al genoemd maar ik wil er nog mountain bike aan toevoegen er zijn toffe ritten te maken in groepsverband e gaat dan met een club op pad fietsen en dergelijke zijn geregeld ik heb t een paar jaar terug gedaan en vond t reuze gaaf.en anders kom ik niet verder dan zwemmen je zou in groepsverband eens aanwaterpolo kunnen denken die trainen best pittig en ook als sport zijn de wedstrijden ook lekker zwaar