als ik steeds meer ga bankdrukken, gaat opdrukken dan steeds makkelijker?

heb erg veel moeite met mezelf opdrukken na 5 keer ben ik al kapot. kan ik dit verhelpen door te gaan bankdrukken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

"verhelpen" wil ik het niet noemen. Je kan je borstspieren sterker maken door te gaan bankdrukken ja. Maar als je vaker wilt opdrukken, is mijn advies, blijf steeds die 5x opdrukken, je zult namelijk na verloop van tijd merken, dat dit steeds makkelijker gaat. Je kan dit bijvoorbeeld 2 weken doen, en in de 3e week doe je er 6. Dit ook weer een aantal weken, en dan weer 1 erbij. Zo bouw je het namelijk op, en voor je het weet kun je 10x opdrukken.

Ben zelf een vrouw en druk nu 20 keer op, gestrekt, dus het werkt prima. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

begin gewoon met lagere gewichten. gewichten die goed aanvoellen. hiermee ga je je spieren trainen. als dit vergenoeg getraint is heb je ook geen probleem meer met opdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, door het bankdrukken krijg je sterkere spieren in je armen waardoor je jezelf ook makkelijker kan opdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit op eensport e met warmingup moetik ook wel eens opdrukken, ga eerst rustig beginnen en bouw het langzaam op, ik weet niet of dit nut heeft maar ik moet binnenkort denk ik ook op de vuisten beginne met opdrukken, maar hoe vaker je het doet hoe langer je het vol kunt houden. *.-