hoe zwem je een borstcrawl?

Ik krijg het niet voor elkaar als ik ga zwemmen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

ik zit zelf op waterpolo dus ik zal je wel wat tips geven

tip 1: probeer op een rustig tempo te beginnen ( eerst even oefenen hoe je het moet den )
dus bijv. eerst ene slag naar voren dan de andere ( http://www.youtube.com/watch?v=0Y5OVXuHGys&feature=related )
tip 2: probeer om de 3 slagen te ademen ( zodat je ook op een lekker temp blijft )
tip 3: vergeet je benen niet te gebruiken ( vergeet ik ook nog wel eens wat ik neit hoor te doen )

suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De borstcrawl is een borstslag met een dubbele overarmslag, die ongelijktijdig wordt uitgevoerd. De beenslag is een crawl-beenslag. De borstcrawl is de snelste zwemslag door:

een constante horizontale ligging
weinig weerstand bij de contrabewegingen
lange stuwbanen van de armen, die elkaar gedeeltelijk overlappen
door een ongelijktijdige overhaal
krachtige armslag
Door dit alles is de verplaatsing zeer continu en dus zeer economisch: met weinig energie-inzet een relatief hoge verplaatsingssnelheid.

Meer informatie hierover is te vinden op onderstaande link:

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.zweminfo.nl/borstcrawl.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft dan ook niet zo veel zin om dat hier te beschrijven.
Dat is namelijk theorie.
Mij is het ook nooit gelukt.

Maar je kunt alles leren, als je dat echt wilt!!
Heb je geen mensen in je omgeving die het je voor kunnen doen?

Het verwerven van een gestroomlijnde zwemtechniek vergt heel wat oefening. Topzwemmers besteden een groot gedeelte van hun training aan technische scholing. Ook - juist - voor minder getalenteerde zwemmers is veel aandacht voor techniek in de zwemtraining veruit de beste investering.
http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php?chapter=Tri-FAQ&path=Training&sub=Zwemmen&ID=zwemstuwing

Als je toch een beschrijving van de techniek wilt,
lees dan dit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Borstcrawl