Wat zijn de voordelen voor Nederland als de Olympische Spelen 2028 door Nederland worden georganiseerd?

Wat voor voordelen zou de organisatie van de Spelen voor Nederland hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4K

Het beste antwoord

Voor landen en steden die het eerder hebben georganiseerd is een blijvend voordeel de verbetering van voorzieningen en infrastructuur. Barcelona is er bijvoorbeeld enorm van opgeknapt, de zeezijde was voor de Spelen een verwaarloosd industrie terrein.
Financieel zal het zoals meestal een fiasco worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Veel tourisme :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel reclame op tv in het buitenland waardoor deze zien hoe mooi nederland eigenlijk is en dan hopen dat ze bij ons landje op vakantie willen komen . zowel tijdens als na de olympische spelen zullen meerdere mensen naar nederland komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen, er zijn alleen nadelen. Je weet tog, hoogmoed komt voor den val. En Bobo's spelen graag een spelletje op kosten van de belastingbetalers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de olympische spelen hebben weinig voordelen op de lange termijn alleen dat de infrastructuur word verbeterd

op de korte termijn heeft het weer meer voordelen er zullen veel toeristen komen gedurende de spelen en de omzet in de horeca zal gedurende de spelen flink stijgen verder is het wel tijdelijk goed voor de werk gelegenheid daar de voorzieningen om de spelen te organiseren vaak nog moeten worden aangelegd neem bijvoorbeeld wegen en stadions en het op kalevateren van de reeds bestaande voorzieningen zoals trein en busstations

maar al deze voordelen gaan niet op tegen de rekening achteraf die zoals gebruikelijk natuurlijk bij de normale burger komt te liggen