Is het schadelijk als je te veel sport?

Is het erg al je teveel sport, ook als je geen topsprorter bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

de spieren kunnen hevig worden over belast, eventueel scheuren na te veel overbelasting. Je lichaam de spieren weer 'instellen' op de kracht. Dagen rust nemen is wel handig. Kort samen gevat; ja. En trouwens, alles waar 'te' voor staat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja , want er zijn momenten dat je lichaam moet herstellen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa als het heel belangrijk voor je word sport is ook een soort verslaving en volgens mij zijn verslavingen niet goed voor je...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal waar te voor staat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
behalve te veel geld ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En tevreden en tequila.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te gek !
overal waar 'te' voor staat is te veel
zie het midden te vinden
niet te veel
niet te weinig
en je bent goed bezig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja er kunnun blessures ontstaan
een lichaam kan niet eindeloos belast worden zonder nadeigen gevolgen.
neem bv maraton lopers deze hebben bijna allemaal blessures door overmatig sporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je niet goed oppast kun je blessures oplopen. Recente cijfers tonen aan dat jaarlijks 29 duizend hockeyers medisch worden behandeld als gevolg van een blessure. Als je naar alle medisch en niet medisch behandelde blessures per 1000 sporturen kijkt, dan ligt het gemiddelde voor alle sporttakken op 1 blessure per 1000 sporturen. Bij hockey is het gemiddelde 2,3 blessures per 1000 sporturen. Andere sporten met een vergelijkbaar of hoger risico zijn zaalvoetbal, basketbal, veldvoetbal en handbal. Bij zaalvoetbal ligt het gemiddelde op 6,1 bij basketbal 3,1, veldvoetbal 2,1 en bij handbal ook 2,1.

Sporten kan dus gevaarlijk zijn. Door even niet op te letten of een beetje pech te hebben kun je zo een blessure oplopen. Maar niet alleen dat is gevaarlijk. Mensen kunnen snel te veel sporten. Door het schoonheidsideaal van de samenleving letten we meer op ons uiterlijk. Mensen kunnen geobsedeerd raken door sport en er goed uitzien. Ze verleggen alsmaar hun grenzen. Op een gegeven moment wordt dat gevaarlijk. Je moet naar je lichaam blijven luisteren. Ieder heeft z’n eigen grens. Iemand van tachtig jaar kan niet elk toestel in de fitness ruimte beoefenen. Iemand die net begint met sporten moet niet direct het hoogste niveau doen. Mensen weten vaak niet hoe ze moeten beginnen en wat goed voor hen is. Er is goede begeleiding nodig, maar deze is er niet altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal waar te voor staat is slecht voor je lichaam, tenzij je een programma hebt of begeleiding erbij hebt van een professionele coach, die zegt dat het kan, vind ik het onverstandig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles waar 'te' voor staat, is niet goed.
Denk maar aan:
Te dik, maar ook
Te dun
Te veel
Te weinig
Te hard
Te goed
Te gevaarlijk
Etc...
Te veel sporten is niet goed voor je lichaam, want zo raakt het uitgeput. Maar iedereen verstaat wat anders onder 'Te veel'. Je kunt zelf het beste inschatten of het te veel is of niet. Zorg dat je genoeg rust, eet, drinkt, etc. Dan komt het allemaal goed :). Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door overbelasting vd spieren krijg je kleine scheurtjes in je spieren. Als je niet op tyd rust, dan vormen deze scheurtjes een blessure.