Ik wil weer beginnen met fitnissen, hoe bouw ik dit het beste op?

Na een aantal maanden gestopt te zijn met fitnissen, wil ik het nu weer rustig opbouwen. Ik sport voor mijn conditie en om een páár kilootjes kwijt te raken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Paar keer per week en dan langzaam de intensiteit opvoeren. Goeie warming up, rustige cool down.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! je kan het beste naar de sportschool gaan en om een les samen met een instructeur vragen. Hierbij moet je wel aangeven waarvoor je gaat sporten! voor de conditie en de paar kilootjes dus! De instructeur geeft je het beste advies en misschien zelfs wel een sportschema! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichte gewichten en veel herhaling. Kijk niet om je heen naar mensen die zwaarder trainen, je bent er tenslotte voor je zelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen met maximaal 3 keer per week een training van maximaal 1 uur per training.
Je moet even nadenken over je training van toen je in vorm was.
Ik zou dat nu de eerste 1 week op 50 procent doen. Dus je kunt dezelfde oefeningen doen maar gewoon even op halve kracht de 1e week.
De 2e week op 75 procent en dan kan je de 3e week gerust weer proberen om op 100 procent te gaan.
Succes!