Als ik een goedkope bodyzeep meng met desinfecterende zeep zonder water Kan ik dat goedje dan gebruiken als handzeep voor de toilet

zeep voor de handen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Ja dat kan heel goed... De steriliserende werking is toch helemaal niet zo groot en dat gaat dus heel goed...

no problem... Scheelt weer duiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor mij wel, alle zeep is desinfecterend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan.

Je moet alleen goed opletten dat je niet teveel desinfecterende zeep erin hebt, want ik heb ooit ergens gehoord/gelezen/gezien (bron weet ik niet meer) dat desinfecterende zeep ook alle goede bacterieen op je huid dood. Dan krijg je last van droge handen, kloven, schrale huid en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, het kan wel maar of het nuttig is. Het idee van desinfecterende zeep zonder water is dat de alcohol waar die zeep voor een groot deel uit bestaat de boel desinfecteert. En gelijk verdampt zodat je je handen niet hoeft te drogen. Als je dit verdunt met veel bodyzeep dan blijft er van dat principe weinig over.
De beste methode is twee zeepjes te gebruiken. Eerst een handzeep pompje en nadat je je handen gewassen en gedroogd hebt de alcoholzeep. Als het om de goedkoop gaat kan je willekeurig welke vloeibare zeep gebruiken. zolang je daarna geen operatie uit hoeft te voeren ben je ok.