Ik ben heel onzeker omdat ik op de basisschool veel ben gepest en ik heb het nog nooit aan iemand verteld ook niet aan mij ouders!wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (12)

Ik zou allereerst het met je ouders bespreken. Dan kun je met je ouders overleggen of het misschien handig om een afspraak te maken met de psycholoog. Een psycholoog gaat met je praten om het te proberen op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het je echt dwarzit moet je er moet iemand over praten. Het beste is met je ouders. Anders blijf je ermaa zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met iemand erover praten die jij echt kunt vertrouwen. Als die persoon er is! Hoe moeilijk het ook is... Als het je echt dwars zit, probeer het niet te lang voor je zelf te houden. Je zelf vertrouwen raak je dan kwijt... Mee gemaakt met een vriendin die ik ken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het zeker wel vertellen maar wel aan iemand die je goed kent en kunt vertrouwen bijv:je ouders;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schaam je er niet voor en praat er met iemand over.. Vrienden of ouders.. Het kan een hele opluchting zijn om je hart te luchten.. Wie weet geven je vrienden je wat meer zekerheid.. En mocht je er echt last van hebben dan zou je eens kunnen overwegen om met een psycholoog te praten.. Klinkt misschien raar maar deze mensen kunnen je op een andere manier leren te denken zodat je weer zeker word van jezelf en weer lekkerder in je vel zit.. 
Succes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar je huisarts, die kan je dan eventueel doorverwijzen naar een psycholoog. Blijf er in elk geval niet mee zitten, dat kan je een hoop lol in je leven schelen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ennuh.... Wat is het probleem van de persoon die de vraag heeft gesteld? Zij is toch slachtoffer, de psycholoog kan echt niets aan haar veranderen.
Het probleem ligt bij de pesters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een psycholoog kan helpen haar zelfbeeld te verbeteren en in de toekomst zich beter te verweren in zulke situaties.
Gewoon jezelf blijven en als je er erg mee zit moet je het aan anderen mensen vertellen die je goed kent dan voel je je zeker beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker met je ouders bespreken. Ik ben door dat gepest op school, op latere leeftijd verschikkelijk overspannen geraakt. Ben tot het putje geweest en vanaf daar langzaam weer gaan opwerken. Langzaam aan begon ik te begrijpen dat ook ik goed ben in wie ik ben en wat ik doe. Kreeg ik mn zelfrespect terug.
Bespreek het! En met dit advies hoop ik je een emotionele lijdensweg te besparen.
Begin met het volgende : Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden. Doet men dat niet, mag je daar best wat van zeggen. Dan ben je het tenminste kwijt en soms krijg je er nog respect door ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rug recht houden en je niets
Aantrekken van andere.
Voorderest eens met wat de
Andere zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet gewoon met iemand praten
heb je lievelings opa/oma
beste vriendin
of je ouders wees niet bang voor dit soort momenten zijn je ouders gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
praat erover met mensen die je kunt vertrouwen. Pesten heeft zijn weerslag later. beste is dat nu je beseft dat je er schade van hebt ondervonden,. je er actief wat mee gaat doen. Krijg je flashbacks, laat dat dan over je heen komen, huil schreeuw bis,. schrijf en gooi alles even van je af. ga daarna ontspanningsoefeningen doen die bij je passen, of andere stemmingsschakelaren zoekern, met je handen bezig zijn dingen doen waar je een positief gevoel bij krijgt,. of vroeger kreeg. Dingen die voor jou belangrijk zijn gaan jou er nu bovenop helpen. Op het mom,ent dat je je dus klote voelt laat je het een poosje toe, tot je bijv uitgehuild bent en dan ga je wat doen dat je gedachten ervan afleid. mijn stemmingsschakelaren zijn bijvoorbeeeld: Tai Chi, meditatie, zingen, schrijven, een flinke stevige wandeling maken met harde muziek op, die ik kan meebleren, en zo meer. tijdens je slechte momenten kun je nagaan waar het vandaan komt, waarom men je pestte. De pesters en kids die gepest worden hebben een connectie met elkaar: ze komen uit zelfde soort gezinnen vaak, om maar een voorbeeld te noemen. Er is vaak meer aan de hand dan alleen pesten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem.
Ten eerste: leraren en andere mensen op school kunnen er vrij weinig aan doen, ze zijn er immers nooit op tijd bij en pesters kennen exact de antwoorden die ze moeten geven op vervelende vragen.
Ouders wel: die geloven jou en stappen naar de ouders van de pestkop toe. Of je moet echt ouders hebben die zelfs je naam niet kunnen onthouden (Monique en Joris van Koefnoen)
Vervolgens: vechten helpt niet tegen een groep. Dan maak je jezelf enkel kwetsbaar. Wat wel helpt is schreeuwen of zelf terugpesten. Eerst over schreeuwen: als een pestkop je met een pen in je rug prikt dan schreeuw je bijv: EEJ! De hele klas let dan op. Vervolgens schreeuw je: Laat me met rust (naam invullen)! Meestal genoeg om een rood gezicht van de pestkop te krijgen.
Terugpesten: heel moeilijk, dit moet je echt oefenen.
Als iemand je omverduwt, grijp hem vast en trek hem mee. Als iemand die knijpt als je de deur uit probeert te lopen, stap je op zijn tenen.

NOOIT! Maar dan ook NOOIT! gaan schelden of vechten, dan ben jij de pineut

Toegevoegd na 2 minuten:
Nu ben ik bijna helemaal van het pesten af trouwens.
Maar kan je me vertellen hoe de klas je pest? Met opmerkingen of iets anders?