Spieropbouw zonder spierpijn?

Ik ben bijna 2 maanden bezig met wat workouts voor mn buikspieren maar ik heb de dag erna helemaal geen spierpijn, tijdens de workout voel ik mn buikspieren wel aangespannen zijn. Dus groeien mijn spieren desondanks ik geen spierpijn heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.3K

Antwoorden (7)

Cooling down doen! / maseren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Push ups of ga bij de fanfare bij trommelen krijg je namelijk ook heel vel spieren van of doe wat sterke bewegingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je het op de juiste manier doet. Dus weinig herhalingen en een zwaar gewicht. Bijvoorbeeld een zwaar gewicht nemen en dan 4 a 5 keer, kleine pauze en dan nog een paar keer. Als je buikspieren een goed uithoudingsvermogen hebben en je het melkzuur goed kan afvoeren dan kan het zijn dat je geen spierpijn krijgt, maar dat je wel spieren aan het kweken bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is juist goed. Je moet niet trainen tot je spierpijn hebt want spierpijn betekent dat je spieren beschadigd worden. Dan ontstaan er hele kleine littekens die de spieren blijvend beschadigen.
Dus je trainingen zo doen dat je net geen spierpijn krijgt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar net waar je je buikspieren op wilt trainen, als je op massa of pure kracht traint zul je minder spierpijn hebben, je hoopt dan bijna geen melkzuur op in je buikspieren dus zal er ook minder spierpijn zijn, als je binnen het fosfaatsysteem blijft trainen zul je ook minder spierpijn hebben. Je spieren zullen wel groeien en uiteindelijk zul je wel een grotere ATP voorraad hebben, waardoor je buik sterker wordt; maar geen conditie opbouwd, dan zul je de buikspieren op verzuring moeten trainen, dus helemaal leegsporten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spieren kunnen groeien door de gevolgen van spierpijn.

bij spierpijn onstaan er kleine haarscheurtjes in je spieren.
bij het herstel hiervan (niet altijd mogelijk!) maakt je lichaam ook nieuw spierweefsel aan. je spieren
zo bereiden zich voor op de volgende inspanning.

natuurlijk is het zo dat overdaad schaadt, dus een goede warming up en cooling down is belangrijk

loop niet te hard van stapel en forceer niets.

succes met je 6-pack!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een workout zonder spierpijn train je de functie van de spier (doorbloeding/verterbranding)
met spierpijn(extra gewicht:halter of schijf) train je de spiervezel zodat ze dikker en sterker worden