Volgens mij is er geen minimum leeftijd. Ik kan me nog herrineren dat in de Vs een speler, Freddy Adu, op zijn 14e debuteerde in het 1e elftal. In Nederland debuteerde Seedorf op zijn 16e. Ik weet alleen dat er verschillen bestaan tussen landen wat betteft het contracteden van jeuhdspelers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waar rekening mee gehouden dient te worden is het verbod op kinderarbeid in ons land.

In Nederland geldt een verbod op kinderarbeid. Dit betekent dat er speciale regels gelden met betrekking tot het verrichten van arbeid door kinderen die jonger zijn dan zestien jaar. Kinderen van 13 jaar en ouder mogen bijvoorbeeld alleen lichte arbeid verrichten voor zover deze niet onder schooltijd wordt verricht.

Van het verbod dat een kind geen arbeid mag verrichten kan een ontheffing worden verleend voor:

* uitvoeringen van culturele, wetenschappelijke, opvoedkundige of artistieke aard;
* modeshows;
* audio-, visuele-, audio-visuele opname;
* vergelijkbare niet industriële arbeid.

Als een kind vrijwillig en zonder een overeenkomst meedoet en indien er geen financieel voordeel is, noch voor het kind zelf, noch voor iemand ander, is geen ontheffing van het verbod op kinderarbeid vereist.
Bronnen:
AlphaLimaSierra