klopt het dat je met die nieuwe schoenen ( shape ups heten ze geloof ik) ook echt extra afvalt als je daar op gaat lopen??

dat zeggen ze in het foldertje wel maar vroeg me af of dat dat ook echt zo is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Nee, het klopt niet. Er is ooit een onderzoek geweest waaruit bleek dat het helemaal geen effect had.
Ik weet alleen niet meer welk onderzoek maar het was onderdeel van een tv-programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, je houding veranderd (en zeker niet ten goede) en hierdoor gaat je lichaam dit steeds aanpassen en hierdoor krijg je een onnatuurlijke loopmanier en dat verhaal dat je heel veel spieren extra gaat gebruiken klopt ook niet. Zeg dit maar eens voor de grap tegen de verkoper en kijk dan naar zijn reactie. Waarschijnlijk weet hij dan niet meer wat te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was laatst bij radar inderdaad, ze zouden kunnen helpen bij je houding verbeteren. Maar over t algemeen werken platte zolen net zo goed/slecht bij afvallen, anders ga je fietsen ;)