Is de stacaravan nu wel of niet verzekerd op het moment als deze op zijn plaats wordt getakeld?

dus moet de koper ze eigen verzekeren of de verkoper doet dat of de gene die hem op zijn plaats zet (kraanbedrijf)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Het kraanbedrijf zet het ding alleen op zijn plaats en het is dus de verantwoordelijkheid van de koper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van jullie afspraken cq contract. Het is gebruikelijk dat je de opdracht geeft aan het bedrijf incl verzekering. Uiteraard vind je die kosten terug op je factuur. Je kunt ook zelf de caravan verzekeren maar vaak is dat veel duurder. Een takelbedrijf heeft meestal een collectieve verzekering daarvoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou denken dat het kraanbedrijf wat het plaatst verantwoordelijk is.
vraag het eerst maar na, het is vaak zo dat ze verzekerd zijn voor ongevallen, maar niet aan schade aan de last.
maar verzorgen ze ook het vervoer van de caravan, en het plaatsen dan is het meestal wel verzekerd.
maar je kunt het beste het betreffende bedrijf even raadplegen voordat de klus plaatsvind, kom je er zeker uit. succes