Als voetballers of wielrenners moeten plassen of poepen als ze in een wedstrijd zitten, hoe doen ze dat?

12 jaar geleden
in: Sport
19K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij voetbal moeten ze maar ff wachten, bij wielrennen zie je soms een paar man aan de zijkant plassen, poepen word wel wat moeilijker. Wel waar geen publiek staat natuurlijk xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dit moest eigenlijk een antwoord zijn srry

Antwoorden (9)

Als het goed is doen ze dat van tevoren. Bovendien zweten ze heel veel, dus plassen hoeven ze vaak niet. Als ze een grote boodschap moeten doen, zullen ze dit maar op zien te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetballers kunnen de kleedkamer in rennen, al zijn er ook beelden van een voetballer die zijn grote boodschap op het veld deed.

Wielrenners worden door een teamgenoot meestal geduwd en hangen het geslachtsdeel al fietsend buiten, hoe vrouwelijke wielrensters het doen weet ik niet.

Die eerder genoemde voetballer was Gary Lineker, in de bron een kort filmpje erover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bij wielrennen op tv weleens iemand gezien die gewoon de bosjes inliep en heel snel even ging plassen, ook heb ik bij een wedstrijd die ik zelf speelde weleens een verdediger van de tegenpartij snel zien plassen toen zijn partij in de aanval was. Het kan dus wel :) maar het is verstandiger omdat even in de rust of voor de wedstrijd te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in een wedstrijd zit kan je aangeven dat je dan wilt wisselen en dan ga je naar de wc en kom je weer terug maar dan is de vraag nog of je er weer in mag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak doen ze het gewoon in hun broek. Af en toe nemen ze de moeite de slang uit te gooien (kijk goed naar de renner rechts (gele shirt) op de foto).

Toegevoegd na 46 seconden:
Wat betreft voetballers. Als die een noodgeval hebben, dan willen ze tijdens de wedstrijd wel eens naar de kleedkamer rennen. Dit kan een gele kaart opleveren.

Poepen wordt door sommige sporters ook gewoon in de broek gedaan.
(zie onsmakelijke foto2).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tweede foto is inderdaad onsmakelijk :p, ik moest gelijk kokhalzen haha...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartstikke duidelijk antwoord en toch minnen? Waarschijnlijk zat iemand net een broodje te eten. Ik zal hem compenseren hoor haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry Raytje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die komt er wel: da's pas fanatiek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als ik die hardloper was, dan was ik hem ondertussen al wel gesmeerd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien was ie al bezig zo snel mogelijk daar weg te komen (schaamte uiteraard, maar ook omdat er misschien een hele zwerm vliegjes achter hem aan zitten) =P
Zoiezo voor de wedstijd met voetbal moet je gewoon je behoeftes doen.
En als je tijdens de wedstrijd moet dan moet je het denk ik gewoon ophouden tot de rust ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze niet in een belangrijke finale zitten en dus niet heel hard hoeven te fietsen, rijden ze vaak even voor het peloton uit om te zeggen dat ze moeten plassen. De mannen die vooraan rijden doen dan even wat rustiger aan. De wielrenner kan dan aan de kant van de weg plassen. Vaak is het zo dat er dan meerdere tegelijk gaan plassen.

Als ze echt heel hard aan het fietsen zijn, stoppen ze niet en plassen ze soms gewoon van de fiets af in de bosjes. Ze laten zich dan door een ploeggenoot vooruit duwen. Maar meestal hoeven ze niet te plassen in een finale, want door de inspanning verbrandt het vocht heel snel en komt het uit je lichaam als zweet.
Sommige wielrenners plassen gewoon in hun broek, zeker als het regent.

Dan het poepen. Dat kunnen ze misschien wat langer ophouden. Tenzij ze diarree hebben, dat is natuurlijk ellende. Er zit niets anders op dan het te laten lopen (dat heb ik eens gezien op TV) of af te stappen en tijd te verliezen.

Bij voetballers is het ook een groot probleem tijdens een belangrijke wedstrijd, dat kan je in het filmpje zien:

http://www.dailymotion.com/video/xg6zur_voetballer-poept-op-veld_news

Plassen doen ze gewoonlijk allemaal voor de wedstrijd.
Ze mogen in elk geval niét op het veld plassen, daar heeft een tijd geleden een voetballer een rode kaart voor gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voetballer die doet zijn behoefte in de rust .
En als hij zijn plas niet kan ophouden doet hij het gewoon in zijn broek .
En als een wielrenner een plas moet dan rijd hij een stukje vooruit en doet dan zijn plas .of hij doet het onder het fietsen als hij in een kopgroep zit .
En poepen daar hebben zij verschillende mannieren voor :
Als zij in een dorp of stad zijn wippen zij gewoon bij iemand binnen .of zij doen het langs de weg .
En als zij geen tijd te verliezen hebben gaan sommige renners met hun hand in hun broek en laten de grote boodschap in hun hand vallen en gooien die dan weg .

Toegevoegd na 2 minuten:
Als een wielrenner moet plassen dan is de regel dat de rest niet gaat demarreren als zij in een kopgroep zitten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoorde Michael Boogerd gisteren zeggen dat als de wielrenners in de laatste fase van de wedstrijd zitten, als het peloton begint te jagen en zich dus geen tijdverlies meer kunnen permitteren,ze hun plas gewoon laten lopen, alhoewel de meesten al wel eerder een snelle sanitaire stop hebben gemaakt.