Hoe kan ik sterkere polsen krijgen?

Ik doe aan turnen en heb daarbij vaak last van zwakke polsen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.7K

Het beste antwoord

Er is een speciale trainer ontwikkeld voor sterkere polsen. Ik heb hem zelf gebruikt toen ik ging wandklimmen. Het is een soort bal met een bal er in. Je laat de binnenste bal draaien, en om hem draaiend te houden maak je een beweging met je pols. Klinkt heel eenvoudig, maar je merkt als snel dat dit flink wat kracht vergt.

"De Powerball werkt hetzelfde als een gyroscoop. De gele kern kan heel hard om zijn as draaien. Om deze draaiende beweging aan te drijven maakt u een bepaalde polsbeweging. (zie onze filmpjes) Als de kern hard genoeg ronddraait dan gaat deze ook nog om zijn as draaien. (3. roterende as). Door deze bewegingen ontstaat er een middelpuntvliedende kracht die omdat u in de Powerball blijft knijpen op uw handen/armen worden uitgeoefend. De middelpuntvliedende kracht die er op wordt uitgeoefend is enorm groot. Dit kan oplopen tot zo'n 20KG. Door verschillende oefeningen te doen kunt u verschillende spiergroepen trainen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er bestaan van die speciale knijpers voor
onderstaande zijn er een voorbeeld van.
waar te krijgen?:
in vele sport winkels normaal wel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
handen , polsen , onderarmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet voor je onderarmen hoor!!!!
Ik heb ook zwakke polsen. Ik ben ervoor naar een fysiotherapeut geweest. Dan krijg je speciale oefeningen voorgeschreven. Als ik jou was, zou ik naar een fysio gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook van roeien of kanoën krijg je sterke polsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet van iemand die bassist is dat jongleren met zware ballen ook een goede manier is om je polsen sterker te krijgen.Het is wel niet heel makkelijk want je zult het eerst moeten leren en dan steeds zwaardere ballen moeten gebruiken.