Is er ergens op internet een uitleg van spelregels en puntentelling van kaatsen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Kaatsen is verwant aan het van deze sport afgeleide tennissen. Dit blijkt onder andere uit de puntentelling.
Bij het kaatsen is na zes eersten het spel afgelopen. Een eerst ontstaat bij 8 punten. Aangezien de punten per 2 worden gegeven, gaat de telling als volgt: 2-4-6-eerst. Na elke eerst begint de puntentelling opnieuw. Twee eersten noemt men een spel. De stand wordt op een telraam (telegraaf) bijgehouden. De stand op de afgebeelde telegraaf (zie link) is 4 (twee spellen)-3 (één spel en één eerst) en 2-4 voor de rode partij. Wie als eerst 6 eersten (oftewel 3 spellen) haalt, heeft de partij gewonnen. Een kaatswedstrijd heeft meestal de vorm van een tornooi. Om dat te winnen, moet je vaak 4 tot 6 keer op een dag spelen. Zo'n enkel wedstrijd duurt ongeveer 40 tot 50 minuten.

Toegevoegd na 2 minuten:
n: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:tiNYI7zlP1gJ:www.koopmansenzwart.nl/nieuwsbrief/download.php%3Fjg%3D04%26nr%3D05+kaatsen+handleiding&hl=nl&gl=be&pid=bl&srcid=ADGEESgxgvHmh2k0LEV7l4kHdFxNOoN6rfbNAKGd6yYGBbHfI62OB1u8ZYEIELEjItZ2sAojEdnStY_TWsEbK30c-q3NzyYufVUbd8Piw6JOySgB--FCOcxZX744RT5cyKqpEEG8m-vk&sig=AHIEtbS2eXu0FZejdhHN7XLIJ8x2Ns4PAw

Toegevoegd na 5 minuten:
De link werkt niet. Ik zal deze van google geven en neem dan:" Download - Het Kaatsseizoen is weer geopend!!"
Link: http://www.google.be/#hl=nl&source=hp&biw=1165&bih=686&q=kaatsen+handleiding&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=99439c5a10bcbe1b

Toegevoegd na 8 minuten:
Het kan ook nog zo:
http://www.goeievraag.nl/vraag/spelregels-kaatsen.80243
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kun je vinden op www.uitlegkaatsen.nl