Wat is de gevaarlijkste sport ter wereld?

Ben ik ontzettend benieuwt naar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
13.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met gevaarlijk, om dood te gaan of om een blessure te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk allebei

Het beste antwoord

Volgens sportingo is de gevaarlijkste sport is verreweg 'jeu de boules'. Staat al jaren op nummer één met het hoogste aantal doden (duizenden per jaar). Gevolgd door het hierboven genoemde basejumpen op nummer 2 en paardensport op de derde plek met 1,3 doden per 100.000 ruiters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wtf, hoe gaan ze daar nou dood aan? xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad de hoge leeftijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het dus niet gevaarlijk ;-0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha dankje! Beste antwoord

Andere antwoorden (16)

Base Jumping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Base-jumping; berg beklimmen, Grot duiken zijn de sporten waar de meeste ongelukken mee lijken te gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stierenvechten wordt 'niet' als een officiële sport gezien. Ik zit dan aan Racen te denken, in allerlij vormen. Van Motorrace's tot Dragracing. Bij balsporten is een kneuzing natuurlijk zo aangericht, maar levensgevaarlijk is het meestal niet. Racen is natuurlijk altijd levensgevaarlijk, indien je beknelt in je brandende auto zit, en zojuist tig keer over de kop bent geslagen. Dit gebeurt pér week zo'n 15 keer gemiddelt! (wereldwijd)

Maar ja dat vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow das inderdaad wel veel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daarom vind ik dat de gevaarlijkste sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auto en motorsporten zijn ook de gevaarlijkste (+1)
Wat bedoel je met gevaarlijk?
De kans op blessures is bij handbal en zaalvoetbal erg groot. Erg gevaarlijk dus.
De kans om dood te gaan is relatief hoog bij base jumping (ken geen percentage) en bij hooggebergte klimmen (Mt. Everest 5% fatale afloop, percentage gewonden veel hoger)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het springen van hoge gebouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is hier grappig aan?
ik denk bobsleeën daar vliegen heel vaak mensen uit de bocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja
atletiek speerwerpen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
klif duiken, bergwand klimmen

Toegevoegd na 15 minuten:
http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Speciaal:Zoeken&search=gevaarlijke+sporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HOE BEDOEL JE DIT?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het leven ook zien als een sport en uiteindelijk zal je er altijd door sterven dus het dodental is 100%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen sport maat -.-'
Russische Roulette?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parachute springen zonder parachute, lijkt mij. Zag dat ooit eens op TV voorbij komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij, dat kruiswoordpuzzelen een goede kans maakt! Vooral als het een erg moeilijke puzzel is,werpen heel wat puzzelaars zich van wanhoop in hun potlood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cheerleader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nooit onderzoek naar zijn gedaan.
maar als het aan mij ligt denk ik:
berg beklimmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Polo – ijshockey te paard is de gevaarlijkste sport ter wereld